سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عادی انگاری مردم عامل طغیان کرونا می‌شود

یک متخصص عفونی گفت: احتمال بروز پیک جدید کرونا به دلیل سهل انگاری مردم وجود دارد.

جمال میرزایی، متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد احتمال بروز پیک جدید کرونا  به دلیل سهل انگاری مردم اظهار کرد: با توجه به روند نزولی آمار مبتلایان و مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور و همچنین خلوت شدن نسبی مراکز درمانی و کاهش تعداد تخت‌های اشغال شده در سطح بیمارستان‌ها که به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون با حجم بالا در زمان کوتاه،  شاهد سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها و ... هستیم.

میرزایی ادامه داد: این عادی انگاری‌ها قطعا می‌تواند منجر به بروز موج جدیدی از بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور بشود و مردم نباید صرفِ واکسینه شدن، از رعایت اصول بهداشتی غافل بشوند.

او گفت:در کشور ما و سایر کشورها، جمعیت قابل توجهی هنوز واکسینه نشده اند، این امر باعث می‌شود که ویروس کرونا در سطح جامعه همچنان در گردش باشد. با توجه به تغییر شکل و جهش‌های ویروس؛ مجددا با افزایش آمار مبتلایان و به دنبال آن با افزایش آمار مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

میرزایی در مورد کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، تصریح کرد: مدتی است که شاهد حضور و تجمع گسترده مردم در فضا‌های بسته و محیط‌های عمومی هستیم، همچنین استفاده از ماسک نیز کمرنگ شده است زیرا مردم با تصور ایمنی کامل به دلیل دریافت واکسن از ماسک استفاده نمی‌کنند.

او افزود: این عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به افزایش مبتلایان و بستری‌ها در چند روز اخیر منجر شده است و متاسفانه شاهد افزایش آمار بستری‌ها در سطح بیمارستان‌ها هستیم.

میرزایی گفت: توصیه بنده به همه هموطنان این است که تا ایمنی کامل جامعه و واکسینه شدن ۸۰ درصد مردم، از حضور در فضا‌های عمومی و تجمع در مکان‌های بسته و بدون تهویه پرهیز کنند و همچنان به استفاده از ماسک در فضا‌های عمومی مداومت داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.