سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: مسکو و واشنگتن از سطح کنونی روابط دو جانبه راضی نیستند

معاون نخست وزیر روسیه پس از سفر به واشنگتن گفت سطح روابط بین دو کشور رضایت بخش نیست و باید برای بهبود آن چاره‌ای اندیشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی اورچوک، معاون نخست وزیر روسیه پس از سفر خود به واشنگتن به خبرنگاران گفت که روسیه و آمریکا هر دو از سطح کنونی روابط دوجانبه ناراضی هستند و معتقدند که این روابط باید بهبود یابد.

 این سیاستمدار روس گفت: بدون تردید هیچ یک از طرفین از سطح روابط کنونی راضی نیستند و در اصل، پیام اصلی در هر جلسه این بود که روابط باید بهبود یابد.

الکسی اورچوک، معاون نخست وزیر روسیه در این سفر با وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کرد.

اورچوک خاطرنشان کرد ملاقات‌های وی با نمایندگان دولت آمریکا در واشنگتن پس از یک وقفه طولانی بعد از شیوع کرونا صورت گرفت.

معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه وارد واشنگتن پایتخت آمریکا شد تا در نشست‌های سالانه صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (WBG) در واشنگتن شرکت کند.

در این سفر همچنین اورچوک با دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی دیدار کرد.

مالپس در حساب کاربری خود در توییتر در باره این دیدار نوشت "ما در مورد چندین موضوع، از جمله  توسعه همکاری های بین المللی «IDA۲۰ »، رویکرد‌های جامع درباره شفافیت بدهی، اصلاحات در بخش انرژی و تغییرات آب و هوایی، مذاکرات موثری داشتیم."

بانک جهانی در بیانیه‌ای پس از مذاکرات خود گزارش داد که مالپس از دیدگاه‌های اورچوک، معاون نخست وزیر روسیه در مورد رویکرد جدید در ارزیابی فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در سراسر کشور استقبال کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.