سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

آبروی بیرجند روی دست گسل/ هزینه های میلیاردی که در یک ثانیه خاک می شوند

بر طبق نقشه گسل‌های فعال بیرجند، سالن فرهنگسرای این شهر که بزرگترین فرهنگسرای شرق کشور به شمار می رود، روی یکی از گسل‌های فعال بنا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  خطیب استاد زمین شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند گفت: تاکنون تقریبا ۳۰ گسل فعال در استان شناسایی شده است و هنوز مشخص نیست چند گسل فعال دیگر داشته باشیم که در حال کوشش و شناسایی هستیم.

او افزود: این تعداد گسل فعال برای استان تعداد بالایی است و ما از لحاظ زمین شناختی یک منطقه فعال هستیم که بین دو سامانه بزرگ گسل نهبندان و نایبند قرار گرفته و هر دو نیز فعال اند.


بیشتر بخوانید


خطیب ادامه داد: در سال ۸۵ به دستور شهرداری نقشه‌ای برای تعیین مناطق زلزله خیز و نقاطی که گسل فعال دارند تهیه و تحویل داده شد، اما در برخی از ساخت و ساز‌ها به این نقشه هیچ توجهی نشد.

استاد زمین شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: سالن فرهنگسرای شهر بیرجند یکی از مهم‌ترین ساختمان‌هایی است که روی یکی از گسل‌های فعال بنا شده و این موضوع ما را بسیار نگران کرده است.

او در ادامه بیان کرد: این قصور در زمان شهردار آن زمان صورت گرفته است و ساخت بزرگترین مرکز همایش شهرستان روی گسل می‌تواند عواقب خطرناکی در زمان وقوع زلزله داشته باشد.

خطیب عنوان کرد:. بار‌ها به شهردار وقت تذکر دادیم و در شورای آن زمان نیز جلساتی برگزار کردیم، اما راه به جایی نبرد و همچنان این خطر بیخ گوش فرهنگسرا وجود دارد.

احداث پروژه فرهنگسرای شهر از سال ۹۲ آغاز شده است و این پروژه جزو ۱۰ پروژه برتر ساخت سالن همایش در کشور است.

سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند با هزینه ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مدت ۳ سال ساخته شده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.