سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن ۸۳ درصد یزدی ها علیه کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: واکسیناسیون تاثیر بسیار زیادی بر آمار بستری و مرگ و میر کرونایی در استان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در هفته‌ای که گذشت در مجموع ۵۹۷ بیمار جدید را بستری کردیم که از این تعداد ۶۶ نفر در آی سی یو بستری شده و متاسفانه ۲۴ نفر از هموطنان عزیز بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

او افزود: با مقایسه آمار هفته جاری با هفته گذشته مشاهده می‌کنیم که در هر سه شاخص یعنی بستری جدید و موارد بستری در آی سی یو و مرگ و میر افزایش داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با ابراز امیدواری نسبت به کاهشی شدن آمار در پرتو تسریع روند واکسیناسیون تصریح کرد: در هفته گذشته، روزانه هشت هزار بیمار جدید در بیمارستان ها، کلینیک ها، اورژانس‌ها و مطب‌ها به دلیل علائم تنفسی ویزیت شدند که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید.

نوری شادکام ادامه داد: اگر واکسیناسیون وجود نداشت، هم اکنون باید از بیش از ۲ هزار بستری سخن می‌گفتیم، اما این آمار به دلیل تاثیر واکسیناسیون بسیار کمتر از حد انتظار است.

او اظهار داشت: هم اکنون ۴۲ درصد مردم استان یزد هر دو دُز واکسن و ۸۳ درصد مردم حداقل یک دُز را دریافت کرده اند و این مساله می‌تواند بر کاهش شدت بیماری و بستری و مرگ ناشی از کرونا تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.