سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب دیدگی ۴۱ مدرسه در زلزله اخیر کوهرنگ

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در زلزله اخیر در شهرستان کوهرنگ ۴۱ مدرسه آسیب دیده است که باید هرچه سریعتر بازسازی و نوسازی این مدارس انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ با اشاره به ضرورت بازسازی برخی مدارس استان اظهار داشت: بازسازی و ایمن‌سازی مدارس شهرستان کوهرنگ به بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او افزود: در زلزله اخیر در شهرستان کوهرنگ ۴۱ مدرسه آسیب دیده است که باید هرچه سریعتر بازسازی و نوسازی این مدارس انجام شود تا دانش‌آموزان در این مدارس فعالیت آموزشی خود را در یک محیط ایمن دنبال کنند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی، بر جذب اعتبار مورد نیاز برای ایمن‌سازی، تعمییر و نوسازی این مدارس از سوی مسئولان نوسازی و تجهیز مدارس استان تاکید کرد و گفت: ایمن سازی مدارس در مناطق محروم در اولویت برنامه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان است.

او بر خودکفایی دانش‌آموزان در مناطق محروم استان تاکید کرد و گفت: با توسعه کارگاه‌های مختلف آموزشی در مدارس شبانه‌روزی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف و بازارچه‌های فصلی زمینه فروش محصولات دانش‌آموزان را فراهم کنیم تا باعث خودکفایی آنان شویم.

قائدامینی اظهار داشت: معلمان بومی در مناطق به خصوص مناطق محروم کمک بسیار زیادی در امر آموزش و پرورش هستند و باید زمینه فراهم شود که دانش‌آموزان در مناطق مختلف در کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان شوند تا طرح بومی گزینی به خوبی اجرا شود.

او گفت: مهمترین شرط جذب معلم کارآمد بودن و داشتن شرایط تحصیلی مناسب است و معلمان کارآمد باعث افزایش روحیه همگانی می‌شوند.

قائدامینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مدارس، گفت: در سال تحصیلی گذشته بیشتر مدارس شهرستان کوهرنگ و به‌خصوص بخش بازفت فعالیت آموزشی خود را به دلیل کم بودن جمعیت دانش‌آموزی در کلاس و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات به صورت حضوری داشتند و اجازه نداند که آموزش تعطیل شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.