سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص بخشی از ظرفیت بنادر به صادرات

استاندار خوزستان گفت: برای کاهش هزینه های تجاری، لازم است تا بخشی از ظرفیت های بندری به حوزه صادرات اختصاص یابد. 

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: درحال حاضر تمرکز بنادر بر روی واردات کالا است و برای کاهش هزینه های تجاری، لازم است تا بخشی از ظرفیت های بندری به حوزه صادرات اختصاص یابد و بررسی ها نشان می دهد که هم‌اکنون بخش قابل توجهی ای از اجرای برنامه های توسعه ای بنادر استان با محوریت بندر امام با کندی همراه است.

او افزود: حوزه حمل و نقل در فعالیت‌های تجاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تسریع در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بنادر استان ضروری است و بخش مهمی از تمرکز بنادر در خوزستان بر روی واردات کالا بوده است و بنطر می‌رسد که استفاده از ظرفیت‌های بنادر در امر صادرات باید بیش از پیش مور استفاده قرار گیرد.

خلیلیان بیان داشت: در حال حاصر بخش، حمل و نقل جاده‌ای کالا در کشور و استان خوزستان گران است، در صورتی که حمل و نقل ریلی و از طریق کشتی هزینه فعالیت‌های تجاری را کاهش خواهد داد و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به برخی کالا‌های اساسی اختصاص یافت که با این وجود، عملا کالا‌های اساسی به واسطه حمل و نقل گران از طریق جاده، با افزایش هزینه‌های بیشتری به دست مصرف کننده می‌رسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: لازم است در خصوص نحوه اختصاص نهاده‌های دامی که از طریق بنادر وارد کشور می‌شود نیز ساماندهی جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.