سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر استانداردسازی کالا برای بازار‌های بین المللی

استاندار کرمان گفت: کیفی‌سازی و استانداردسازی کالاها، راه را برای ورود به بازار کشور‌های منطقه فراهم می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی زینی وند استاندار کرمان در شورای استاندارد استان گفت: فرهنگ تقاضای مطالبه استانداردسازی در بین مردم باید عمومی شود.

او به آسیب‌های ناشی از عدم استانداردسازی کالا‌ها نیز پرداخت وافزود: این مسئله به ویژه در از دست دادن بازار‌های انحصاری که می‌توانست برای ما باقی بماند، دیده می‌شود.

استاندار کرمان به امنیت روانی حاصل از استانداردسازی بر جامعه اشاره داشت و بیان کرد: کیفی‌سازی و استانداردسازی جای خود را در بین مردم و کالا‌ها باز کرده‌اند و باعث ماندگاری کالا‌ها و افزایش تقاضا می‌شود.

زینی‌وند، استانداردسازی کالا‌ها را معجزه‌ای برای ورود به بازار‌های مختلف دانست و بیان کرد: استانداردسازی هزینه کیفی‌سازی زندگی است و تاثیر به سزایی در صادرات و فعالیت‌های تجاری دارد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با تولید کالا‌های باکیفیت و استاندارد، می‌توانیم بازار کشور‌های منطقه را به دست آوریم اظهار کرد: کالا‌های خارجی که در دل مشتریان ایران جا باز کرده‌اند، خیلی از آن‌ها مشابه ایرانی با قیمت ارزان‌تر و کیفی‌تر هستند.

زینی‌وند با بیان اینکه کشور‌های عراق، افغانستان و آسیای میانه حیاط خلوت ما به لحاظ اقتصادی و در دسترس ما هستند که باید بازار آن‌ها در تصرف ما باشد تصریح کرد: دنیا رقابتی است و کیفیت و قیمت عوامل تنظیم کننده خرید هستند.

او مدیران استاندارد استان را بر ادامه روند کیفی کار خود تشویق کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.