سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشریه آمریکایی: ایران و اروپا بر سر زمان دور بعدی مذاکرات به توافق نرسیدند

یک وبگاه آمریکایی مدعی عدم توافق ایران و اتحادیه اروپا برسر زمان ازسرگیری مذاکرات وین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه آمریکایی نشنال مدعی اختلاف نظر میان اتحادیه اروپا و ایران برسر زمان برگزاری دور جدیدِ مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین شد.

این وبگاه خبری در ادامه نوشت: «پس از دیدار امروز در تهران، توافقی برسر زمان آغاز دوباره مذاکرات وین از سوی ایران و اتحادیه اروپا اعلام نشد، اما گفته می‌شود که دیدار‌هایی در روز‌های آتی در بروکسل میان دو طرف خواهد بود.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکنون مسئولیت برگزاری ۶ دوره از مذاکرات احیای برجام را در وین برعهده داشته است، اما همچنان طرف‌ها برسر زمان آغاز دور هفتم به توافق نرسیده‌اند.

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: «ما منتظر پاسخ ایرانی‌ها هستیم. جوزپ بورل نیز سفری به آمریکا و در راستای مذاکرات احیای برجام داشته است.»

این در حالی است که شب گذشته دیپلمات‌های تروئیکای اروپایی در بیانیه‌ای به سفر انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران واکنش نشان دادند و با بیان آنکه مورا در برهه زمانی خاصی به تهران سفر می‌کند، آن را سفری معمولی ندانستند.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است.

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با انتشار پیامی در در توئیتر خود از احتمال تداوم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در آینده نزدیک خبر داد و نوشت: «این روز‌ها انطباق عملی و کامل رویکرد‌های روسیه و اتحادیه اروپا، امری نادر و به دور از انتظار است، اما از سوی دیگر تفاوت کمی که در این رویکردها، وجود دارد و خودنمایی می‌کند این است که از نظر ما هیچ دلیلی برای بدبینی در رابطه با موضوع برجام و گفت‌وگو‌های وین وجود ندارد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
بختیاری
۱۰:۰۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
یک سوال!!!!
آیا سلاح اتمی تنها کاربردش در کشتار گروهی انسانهاست!!؟؟؟!!!
جواب منفی است!!چرا؟؟
آژانس آژانس دارندگان سلاح اتمی و ساخته و پرداخته دارندگان سلاح اتمی است و نه آژانس کشورهای در حال رشد و جهان سوم!
پس هوشمندانه و زیرک باشیم.
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
ظاهراً خطاهای زیادی در برجام هست بنظرم باید از خیرش گذشت از ضرب المثل عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
یه دیوانه سنگی به چاه میندازه هزار تا عاقل نمیتونه دربیاره
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
این زمان آن است که با همان بیماری فرشایشی تأخیر و تعلل ، تلافی کنید. ادامه دهید تا در چندین انتخابات به فراموشی سپری شود. اینجا است که مقامات ما باید به عنوان بدهکار مالی نقش بازی کنند و با هزاران بهانه در پرداخت خودداری کنند. این دل مردم را خنک می کند. به هر حال برجام مرده و هدف این خبیثها گرفتن افسار دولت است
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
کلا باید بیخیال برجام شد