سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تعامل و گسترش همکاری بین بخشی برای حفاظت از حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد بر ضرورت تعامل و گسترش همکاری بین بخشی برای حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پورملائی مــدیرکل حفاظت محیط زیست در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان با ابراز رضایت از عملکرد و تلاش شبانه روزی کـارشـــناسان دامپزشکی در پایش و رصد بیماری‌های حیات وحش، بر ضرورت تعامل و گسترش همکاری بین بخشی برای حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش تأکید کرد.

او گفت: مهمترین هدف اداره کل حفاظت محیط زیست در استان، بهره مندی درست و مـــــستمر از محیط زیسـت بـا مـد نـظر قـرار دادن تــوسعه پایدار و نیز وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات وحش با همکاری دامپزشکی است که در حال حاضر به همت و تلاش مجموعه همکاران، تعامل و همکاری بین بخش خوبی میان دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد نیز در این دیدار گفت: افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و حفاظت محیط زیست باعث می‌شود اکثر بیماری‌ها در حــوزه حیات وحش کنترل شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری بعمل آید.

فاتحی نیا با تأکید بر اینکه پیشگیری همیشه و همواره مقدم بر درمان است، افـزود: با توجه به شروع فصل ســرما و آغـــــاز مهاجرت پرندگان و بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان احتمال شیوع بیماری بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: ما آمادگی داریم به صورت شبانه روزی با حفاظت محیط زیست همکاری کنیم و از انتقال احتمالی این بیماری به مراکز پرورش طیور استان جلوگیری نماییم.

فاتحی نیا بر ضــــرورت گشت‌های تیمی مشترک، واکنش سریع و اقدام به موقع و ارسال نمونه‌های مشکوک و تلف شده در اسرع وقت به اداره کل تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.