سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری مشکل دریافت وام مسکن یک مددجوی کمیته امداد

باشگاه خبرنگاران جوان در گرگان مشکل دریافت وام مسکن یکی از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فردی با ارسال پیامکی به باشگاه خبرنگاران جوان خواستار پیگیری مشکلش در رابطه با دریافت وام ساخت مسکن از بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) شد.

این فرد توضیح داد ساکن یکی از روستا‌های آق قلای گلستان و مددجوی کمیته امداد است و از جا مانده‌های دریافت وام مسکن سیل زدگان.

او توضیح داد فروردین امسال برای دریافت وام مختص به سیل زدگان به بنیاد مسکن مراجعه کرده و از سوی این دستگاه به بانک معرفی می‌شود تا از طریق زنجیره ضامن این وام را دریافت کند.

بعد از گذشت ۷ ماه این وام به این فرد پرداخت نشده است و حالا این فرد متقاضی دریافت وام ساخت مسکن به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان (۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بنیاد مسکن و ۸۰ میلیون تومان بلاعوض) از کمیته امداد است. اما چون قصد دارد از وام زنجیره‌ای انصراف دهد بانک این اجازه را نمی‌دهد.

برای حل مشکل این فرد با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی تماس گرفتیم.


نسرکانی روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان در رابطه با مشکل این فرد گفت: مشکل این فرد به بانک عاملی که از آن تقاضای وام کرده است برمی گردد چرا که ما وظیفه معرفی این فرد را به بانک داشتیم و در نحوه پرداخت وام دخالتی نداریم.

ایزی روابط عمومی کمیته امداد گلستان هم در این رابطه گفت: حدود دو ماه پیش تفاهم نامه‌ای بین بسیج مستضعفان، بنیاد علوی، بنیاد مسکن و کمیته امداد بسته شده است تا با مشارکت یکدیگر مددجویان کمیته امداد که شرایط ساخت مسکن دارند صاحب خانه شوند.

او افزود: مبلغ این وام ۱۸۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ میلیون تومان آن وام قرض الحسنه از طرف بنیاد مسکن پرداخت می‌شود و ۸۰ میلیون تومان آن وام بلاعوض است.

ایزی گفت: این وام به مددجویانی که بالای ۲ نفر عائله هستند تعلق می‌گیرد و متقاضیان برای دریافت آن می‌توانند از طریق کمیته امداد شهرستان خود اقدام به تکمیل فرم کنند.

او توضیح داد: این فرد برای دریافت وام مسکن کمیته امداد باید موافقت بانک عامل برای فسخ قرارداد وام مسکن سیل زدگان را جلب کند و پس از آن برای دریافت وام کمیته امداد اقدام کند.


انتهای پیام/ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جدیدی
۱۷:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام مشکل من هم اینگونه بوده بعداز ۳سال وعده وام تامین دوتا ضامن کارمندویک ضامن جواز دار با چک وسفته و کلی تعهد به بانک ... تازه بانک تاییدیه کمیته را میخواست که کمیته میگه اول قرارداد اجاره مغازه وفاکتور پیش خرید بیار تا به بانک اوکی بدهیم. یعنی بعداز ۳سال نه تنها اون پول ارزش نداره. بلکه اگه من توانایی پیش پرداخت داشتم که مددجو نبودم. یعنی واقعا تو این نهاد هم کسی به فکر ما نیست. تهران با این همه گرونی چطوری من می تونم با ۳۵۰تومان بدون خانه زندگی کنم.