سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری کالاهای غیر استاندارد از بازار کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون ۳٠٠ کالای غیراستاندارد در بازار استان شناسایی و جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد کهگیلویه وبویراحمد گفت: هزار و ۱۵ مورد بازرسی فنی در یک سال گذشته با آزمون ۸٠٠ کالا عملیاتی شده و در بخش بازار نیز طرح طاها با محوریت بازرسی و نمونه برداری انجام شده  است که ۳٠٠ مورد کالای غیر استاندارد از بازار استان جمع آوری شد.
 
رحمتی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته تدوین، تجدید نظر و بازنگری ۱۵۱ استاندارد ملی انجام شده است، افزود: ۱۷ هزار و ۶٠٠ نفر ساعت آموزش در بخش‌های درون و برون سازمانی انجام گرفت.
 
مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: طی یکسال گذشته ۸٠ فقره صدور پروانه استاندارد در استان داشتیم و هیچ واحد تولیدی مشمول، حق تولید انبوه و فروش بدون پروانه استاندارد را ندارد.
 
رحمتی با اشاره به استاندارد آسانسورها بیان کرد: در یکسال گذشته ۶۶ گواهینامه ایمنی آسانسور برای ساختمان‌ها صادر شده است.
 
او ادامه داد: در شهرستان گچساران، شهرداری دوگنبدان همکاری مناسبی نداشته و پایان کارها بدون صدور مجوز ایمنی آسانسور صادر می‌شود.
 
رحمتی با ابراز نگرانی در خصوص غیر استاندارد بودن برخی آسانسورها در استان گفت: هیچ‌گونه درخواست صدور مجوز استاندارد در سه سال اخیر در حوزه شهرداری دوگنبدان انجام نشده است.
 
او به وجود ۳٠ جایگاه "CNG" در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۸ جایگاه فعال هستند که و در حال حاضر ۱٠٠ درصد جایگاه‌های "CNG" استان تاییدیه استاندارد دارند.
 
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه ۳ جایگاه سوخت "LPG" استان دارای پروانه استاندارد هستند، افزود: همچنین استفاده از سوخت "LPG" برای خودرو ممنوع است.
انتهای پیام /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.