سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۵۳ مجوز برای ایجاد اتاقک نگهبانی در اراضی کشاورزی قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: ۵۳ فقره مجوز برای ایجاد اتاقک کارگری و نگهبانی در مزارع و باغ‌های قزوین در نیمه نخست امسال صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرویز عبدی مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان با اشاره به صدور ۵۳ مجوز برای ایجاد اتاقک نگهبانی در اراضی کشاورزی گفت: مساحت مجموع این اتاقک‌ها یک هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: مجوز احداث اتاقک‌های کارگری و نگهبانی در باغ‌ها و مزارع قزوین با بررسی مقررات و ضوابط قانونی از جمله میزان مساحت، نوع و میزان محصول، وضعیت آب و موقعیت جغرافیایی اراضی مربوطه در کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی استان صورت گرفته است.

به گفته این مسوول، براساس مقررات، مجوز احداث اتاقک‌های کارگری و نگهبانی در اراضی کشاورزی تنها به آن دسته از اراضی اختصاص می‌یابد که مساحت آن‌ها بیش از یک هکتار باشد.

وی اظهار داشت: بر همین اساس با درخواست صاحبان باغات و مزارع با مساحت کم برای احداث اتاقک‌های نگهبانی موافقت نمی‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه صدور مجوز اتاقک‌ها تنها برای اراضی فعال کشاورزی و با مساحت بالا به منظور رفاه حال کشاورزان صادر می‌شود در غیر این صورت می‌تواند عاملی برای خردشدن اراضی و تغییر کاربری شود،  خاطرنشان کرد: خرد شدن اراضی کشاورزی موجب کاهش این دسته از زمین‌ها شده و امنیت غذایی جامعه را با مخاطره روبرو می‌کند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان حدود ۷۶ هزار هکتار باغ میوه بوده و سایر زمین‌ها نیز زراعی هستند.

 

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.