سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام:

تنها ۶ درصد زنان باردار در ایلام دز دوم واکسن را تزریق کرده اند

شیرخانی با اشاره به اینکه تنها ۶ درصد زنان باردار در استان ایلام تاکنون دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند خواستار بررسی علت عدم استقبال زنان باردار از تزریق واکسن شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، زینب شیرخانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام ، گفت: بر اساس آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی آمار واکسیناسیون مادران باردار ۳۶ درصد می باشد که ضعیف است.

او بیان کرد: بر اساس آمار تزریق دز دوم واکسن کرونا در زنان باردار تنها ۶ درصد بوده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری ایلام افزود: از تعداد چهار هزار و ۳۵۷ مادر باردار تنها یک هزار و ۳۴۴ نفر دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند که آمار واقعا کم است.

شیرخانی خواستار پیگیری برای بررسی علت عدم استقبال زنان باردار برای تزریق واکسن شد و افزود: مرگ و میر زمان باردار یکی از شاخص‌های مهم سلامت جامعه در جهان محسوب می‌شود و باید با نهایت دقت مورد توجه باشد.

او مطرح کرد: زنان علاوه بر اینکه نیمی از جمعیت جامعه محسوب می‌شوند، به عنوان افرادی که وظایف حساس مدیریت منزل و خانواده را بر عهده دارند، باید مورد توجه باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: با وجود همه مشغله‌های روزمره زنان اکنون ۲ سال است که بخشی از کار آموزش دانش آموزان نیز توسط مادران انجام می‌گیرد که این امر نیز قابل توجه است.

دورکاری بیشترین پیگیری از سوی زنان

شیرخانی افزود: بیشترین حجم تماس‌ها و پاسخگویی‌های روزانه این دفتر به مسأله دورکاری بانوان شاغل است که در برخی ادارات مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

او اظهار کرد: امیدواریم با اجرای مناسب دورکاری حداقل زنان شاغل به تناسب از آن بهره‌مند شوند.

او مطرح کرد: امیدواریم زنان با ترغیب دانش آموزان و اعضای خانواده برای واکسیناسیون کرونا کمک کنند تا هرچه سریعتر بر شیوع این بیماری در جامعه پایان داده شود.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.