سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸ درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی آب دارد

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فقط ۲۸ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های خراسان رضوی آب دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کاظم جم مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فقط ۲۸ درصد از ظرفیت مخازن سد‌های خراسان رضوی آب دارد؛ این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد ظرفیت مخازن سد‌های این استان آب داشتند.

او افزود: در حال حاضر مجموع آب ذخیره شده در پشت سد‌های خراسان رضوی ۴۳۵ میلیون متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۸۹۴ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: گنجایش ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره‌برداری این استان یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون متر مکعب است و از این ظرفیت یک میلیارد و ۲۱۱ میلیون متر مکعب مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

جم از راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای مدیریت منابع آب در شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبر داد و بیان کرد: این قرارگاه به همت این شرکت در مهر ماه امسال و با هدف اطلاع‌رسانی، استفاده از خرد جمعی تمامی افراد ذینفع برای عبور موفق از این بحران با کمترین میزان تنش آغاز به کار کرده است.

او تصریح کرد: همراه کردن تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای در زمینه کمک به مدیریت صحیح منابع آب، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از این منابع، استفاده از مبلغان دینی برای تشریح و تبیین نکوهش اسراف در قرآن و احادیث، استفاده از نقش و جایگاه ویژه تشکل‌های کشاورزی و سمن‌های مردمی برای کمک به مدیریت صحیح منابع آب، توانمندی‌سازی خبرنگاران افتخاری و جوان به ویژه در روستا‌ها و قطب‌های کشاورزی در این زمینه از دیگر اهداف تشکیل این قرارگاه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.