سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نمایندگی اداره دامپزشکی در زرآباد/یکی از قطب‌های مهم دامپروری زرآباد است

فرماندار شهرستان زرآباد گفت: این شهرستان با دارا بودن ۳۵ هزار دام سبک و سنگین یکی از قطب‌های مهم و تاثیر گذار دامپروری در استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نعمت الله نجاری فرماندار شهرستان زرآباد  در جلسه شورای دامپزشکی شهرستان زرآباد در حضور مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان و روسای ادارات سطح شهرستان، اظهار داشت: ۷۵ کیلومتر مرز آبی و وجود مجهزترین اسکله صیادی جنوب شرق در زرآباد می‌توان با راه اندازی بازارچه محلی علاوه بر صادرات محصولات کشاورزی صادرات دامی را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس داشته باشیم.

وی با اشاره به استعلام نهایی برای ایجاد چهار مرغداری دیگر در شهرستان زرآباد تصریح کرد: با برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می‌توان به سمت دامداری صنعتی نیز پیش رفت.

فرماندار زرآباد ادامه داد: با وجود آمار بالای شهرستان در پرورش دام سبک و سنگین متاسفانه سهمیه سبوس برای دامداران این شهرستان ناچیز است و نیاز مبرم است سهمیه ویژه سبوس برای دامداران این منطقه در نظر گرفته شود.

نجاری افزود: در چند سال گذشته شاهد تلف شدن بسیاری از پرندگان وحشی یاکریم و قمری در شهرستان زرآباد بودیم و نگرانی‌ها از سرایت این بیماری به طیور محلی وجود دارد و می‌طلبد برنامه‌های در این خصوص از سوی دامپزشکی استان اتخاذ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه، گفت: برای سلامت دام و طیور شهرستان زرآباد از هیچ گونه اقدامی دریغ نخواهد شد.

مهدی حسینی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از بیماری لمپی اسکین در شهرستان زرآباد، اظهار داشت: مهمترین زیان و مشکلات ناشی از این بیماری لطمه اقتصادی دام و کاهش فرآورده‌های سالم شیری خواهد بود.

وی افزود: هر موقع دامداران شهرستان زرآباد اعلام آمادگی کند به منظور کاهش مخاطرات بهداشتی، غذایی و سلامت، کلاس‌های آموزش و ارتقای فرهنگ دامداری در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چند نیرو در حوزه دامپزشکی برای شهرستان زرآباد جذب شده است، ادامه داد: سعی خواهیم کرد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی و اعتبارات خود سازمان، ساختمان دامپزشکی شهرستان را تکمیل و راه اندازی کنیم.

  با حضور فرماندار شهرستان زرآباد و مدیر کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، نمایندگی اداره دامپزشکی در این شهرستان راه اندازی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.