سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دژکام:

ننگ بی تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه دور کنیم

امام جمعه شیراز گفت: همه به این مسئله دقت کنیم و ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم و اگر اینگونه شود مسلماً خداوند هم به بندگان خود رحم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش یاوران وقف، اظهار داشت: امروز نیاز‌های سنگینی در جامعه وجود دارد که البته موقوفاتی هم در این راستا وجود دارد، اما باز هم نیاز است تا افراد نیک‌اندیشی که توانایی دارند، در امورات خیر شرکت داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا مشارکت در امورات خیر در جامعه گسترش یابد، مجموعه خیران استان فارس را مجموعه‌ای پر برکت توصیف کرد.

امام جمعه شیراز گفت: خیران به دلیل نوع ارتباطشان با مردم، افراد تأثیرگذاری هم هستند لذا باید بیش از این‌ها میدان‌داری کنند، زیرا کار رسیدگی به نیازمندان به شکل‌های مختلف یک امر ضروری است.

آیت‌الله دژکام همچنین به روایتی از ائمه معصومین اشاره کرد که در آن تأکید شده است مسلمان نیست کسی که یکی فریاد دادخواهی کند و جوابش را ندهد. یعنی این کمک کردن تنها برای مسلمانان نیست بلکه برای هر کسی که نیازمند است.

او با بیان اینکه طبق آموزه‌های دین اسلام نمی‌توانیم نسبت به نیازمندان بی‎تفاوت باشیم، از خدمات واقفان قدردانی کرد و گفت: واقفانی که از خود خیرات و برکاتی به جا گذاشته و از این دنیا رفته‌اند، حقیقتاً زنده هستند چرا که همیشه به خیر و نیکی از آنان یاد می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در فارس با بیان اینکه نوع مشارکت مردم استان فارس در امورات خیر خوب است که جای قدردانی دارد، گفت: در روایت‌های اسلامی آمده است که خداوند فرموده است وقتی مردم به یکدیگر رحم می‌کنند، من هم به آنان رحم خواهم کرد لذا این رحم کردن و کمک به یکدیگر باعث می‌شود که خدا هم به ما رحم کند.

آیت‌الله دژکام بر ضرورت رعایت عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید حق همدیگر بیشتر مراعات کنیم و اینگونه نباشد که بگویند عده‌ای رانت‌خواری یا ویژه‌خواری می‌کنند و حق مردم را می‌خورند و هیچ‌کس هم به آنان کاری ندارد؛ این مسائل باعث می‌شود که سختی‌ها در جامعه زیاد شود. باید همه با هم باشیم و اگر این اتحاد و با یکدیگر بودن در جامعه توسعه پیدا کند، قطعاً خداوند هم یاری‌رسان خواهد بود. باید مشارکت در امور خیر را در جامعه گسترش دهیم، اما مشکلی که در جامعه است و دشمن هم همین را هدف قرار داده، این است که برخی‌ها ویژه‌خواری می‌کنند لذا این مسئله را تبدیل کنیم به اینکه همه انسان و مسلمان و برادر هستیم و هیچکس در جامعه نباید رنج نداشتن را تجربه کند و بقیه هم نسبت به او بی‎تفاوت باشند.

او تأکید کرد: همه به این مسئله دقت کنیم و ننگ بی‌تفاوتی نسبت به نیازمندان را از جامعه خود دور کنیم و اگر اینگونه شود مسلماً خداوند هم به بندگان خود رحم خواهد کرد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: یکی از توفیقات ما در سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای امینانه نیات واقفان است که باید بسیار مدنظر قرار دهیم و بر اساس مسئولیتی که در سازمان اوقاف داریم باید بدان عمل کنیم.

او، نمونه بارز این قضیه را طی دو سال اخیر و در ایام شیوع کرونا برشمرد و گفت: در ایام شیوع کرونا با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک‌های مؤمنانه و رزمایش مواسات و همدلی، با همکاری نیرو‌های مسلح به خصوص سپاه فجر بحث کمک به نیازمندان از محل موقوفات با نیات مرتبط به خوبی دنبال شده است.

موسوی از توزیع ۱۴۷ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا در قالب رزمایش «احسان ماندگار» از محل موقوفات با نیات مرتبط در سطح استان خبر داد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی را میان نیازمندان و مددجویان سازمان‌ها و نهاد‌های حمایتی و همچنین مراکز افق بقاع متبرکه انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول افزود: امروز همچنین طرح «احسان ماندگار» شامل توزیع ۴ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته حدود ۶۰۰ هزار تومان و نیز طرح «مهر تحصیلی» شامل توزیع سه هزار بسته کمک تحصیلی به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان بین دانش آموزان کم بضاعت اجرا شد.

او اظهارداشت: این کمک‌های مومنانه که از محل نیات واقفین تهیه شده است بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان، بهزیستی، خانه خیران و نیازمندان مجاور حرم مطهر امامزادگان توزیع خواهد شد.

در این مراسم که همزمان با دهه وقف در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار شد از ۸۰ نفر از واقفان، خیران، متولیان، هیات امنا، خدام بقاع و حرم مطهر امامزادگان و اصحاب رسانه تجلیل شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.