سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب بیش از ۴ هزار علمک گاز در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۴۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده و چهار هزار و ۹۴۱ علمک نیز نصب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست و نزدیک به ۱۰۰ روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند و تاکنون هزار و ۴۲۵ روستا نیز تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته است.

او اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستا‌هایی که سرمای سخت دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت مندی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستا‌ها دانست و گفت: گاز رسانی به روستا‌های استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است، زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبا استان ایفا می‌کند در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می‌شود.

او یادآور شد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴ هزار و ۹۴۱ مورد علمک نصب شده که هزار و ۶۷۵ مورد در شهرها، سه هزار و ۱۸۳ مورد در سطح روستا‌ها و ۸۳ مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به نام گذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی ها گفت: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گازرسانی، افزایش سهم گازطبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل‌های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه‌های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.