سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیتی:

تا سال ۱۴۰۴ نیروی پزشکی کافی در کشور وجود خواهد داشت

دبیر شورای گسترش رشته‌های پزشکی گفت: از دهه سال ۹۰ طرح ملی برآورد مورد نیاز پزشک براساس روش‌های علمی روز دنیا سنجیده شده و تا سال ۱۴۰۴ تعدادکافی نیروی پزشکی در کشور وجود خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  آیتی دبیر شورای گسترش رشته های پزشکی در اخبار شبکه چهار با اشاره به اینکه ما در وضعیت بدی  از نظر تعداد پزشک قرار نداریم اظهار کرد: از سالیان گذشته در تمام رشته های علوم پزشکی طرح ملی  برآورد مورد نیاز حوزه سلامت بررسی شده است . زیاد بودن نیروهای پزشکی اختلالات زیادی مثل تقاضاهای القایی و درمان های غیر ضروری ایجاد و باعث آسیب به حوزه سلامت خواهد شد و نیروهای مورد نیاز حوزه سلامت بسیار دقیق سنجیده شود.

او ادامه داد: از دهه سال ۹۰ طرح ملی برآورد مورد نیاز پزشک براساس روش های علمی روز دنیا و بر اساس میزان رشد جمعیت، جمعیت سالمندی، وضعیت مهاجرت پزشکان به یک برنامه ای در کشور دست پیدا کرده تا طبق آن دانشجویان را در رشته پزشکی پذیرش کنیم. تا سال ۱۴۰۴ تعدادکافی نیروی پزشکی در کشور وجود خواهد داشت.

آیتی بیان کرد: انواع معیارهای فرهنگی، اجتماعی در کشور مطرح است که باعث شده  تعداد داوطلبان  رشته پزشکی و تجربی زیاد شود که علت آن  شاید این است که  خانواده ها  آینده رشته های دیگر را مطلوب نمی بینند. ما باید برای سایر رشته ها شغل های خوبی را در نظر بگیریم. در رشته های پزشکی های سهمیه داوطلبان در منطقه یک تنها  ۱۸ درصد  است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
از تعداد مهمتر کیفیته