سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیک بین:

آموزش و پرورش کاملا رها و یله است/ سند ۲۰۳۰ هنوز در کشور در حال اجرا است

نماینده کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوه سرخ در مجلس از رها شدگی آموزش و پرورش در کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین نماینده کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوه سرخ در مجلس یازدهم در تذکر آیین نامه‌ای داخلی مجلس گفت: آمزوش و پرورش مهمترین وزارت خانه کشور است که تمامی نیرو‌های انسانی کشور از این وزارت خانه باید رد شوند،با این حال شاهدیم که کاملا رها و یله است. مهر ماه در بدترین وضع موجود قرار داشتیم ، کلاس‌ها بسیار شلوغ بودند و معلمانی که بازنشسته شدند دوباره دعوت به کار شده‌اند.

وی داد: با وجودی که معلمانی نهضتی، قرآنی و غیر انتفاهی داریم، ولی آموزش و پرورش برای آن‌ها برنامه‌ای ندارد. رئیس جمهور باید زودتر تعیین تکلیف دقیق وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد و دولت نقش خودش را در سال اول در جهت ایجاد تحول اجرایی ایفا کند.

نیک بین افزود: دولت باید از این فرصت استفاده کند و موضوع آموزش و  پرورش را در دستور کار خود بگذارد. آموزش و پرورش هنوز هم با همان مدیران غرب گرا در کل کشور اداره می‌شود؛ مدیر کل‌هایی که اعتقادی به سند تحول نداشته و به سند ۲۰۳۰ اعتقاد دارند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود:  ۱۴ میلیون نفر با آموزش و پرورش درگیرند، ولی موضوع وزارت آموزش و پرورش مغفول است و به آن‌ بها داده نمی‌شود. باید به معلمان  مدارس غیر انتفاهی، غیر دولتی، حق التدریس بها داده شود و ابلاغ قانونی آن انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.