سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی استان سمنان بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: خط مشاوره ۱۴۸۰ به هفت هزار و ۴۷۴ نفر در ۶ ماه نخست امسال خدمات مشاوره تلفنی ارائه داد و ۶۶۳ نفر نیز در این مدت به مراکز و دفاتر مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی استان مراجعه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان ابراز داشت: در مدت زمان ۶ ماه اول امسال در ۲۷ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد زیر نظارت بهزیستی به سه هزار و ۸۹۰ نفر خدمات ارائه شد.

وی افزود: دفتر پیشگیری از اعتیاد با انجام برنامه‌های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در محله‌های شهری و روستایی، ۳۰ محیط آموزشی و کاری، ۴۱ کانال فضای مجازی با ۳۸ هزار و ۶۵۷ عضو و ۶۷ هزار و ۲۵ نفر را با هدف افزایش عوامل محافظتی در برابر اعتیاد و کاهش عوامل خطر آموزش داد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در مدت ذکر شده ۱۲ جلسه آموزشی با موضوع مشارکت اجتماعی برای ۲۴۳ دانش آموز در قالب ۱۷ گروه برگزار و یک هزار پرسشنامه در طرح رصد آسیب‌های اجتماعی رده سنی ۱۵ تا ۶۰ ساله توزیع شد.

ایزدپور بیان کرد: در روز جهانی پیشگیری از خودکشی ۲۸ هزار نفر از برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و ۶ ساله در سال ۱۴۰۰، تعداد ۶۰ کودک مشکوک با نشانه اضطراب شناسایی و برای ارزیابی دقیق و درمان به مراکز مشاوره معرفی شدند.

ایزدپور بیان کرد: دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از تاثیرگذارترین دفاتر در حوزه معاونت توسعه پیشگیری است که فعالیت‌ها و خدمات آن به عموم جامعه مرتبط است و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲ هزار و ۱۱۰ نفر از آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال، چهار هزار و ۵۵۵ نفر خواستار مراجعه به پایگاه‌های بینایی سنجی استان سمنان شدند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان هدف از اجرای طرح غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان را فراهم شدن شرایطی برای شناسایی افت شنوایی دائم کودکان و مداخله زود هنگام برای جلوگیری از تاخیر گفتار و زبان دانست و گفت: بهترین زمان برای غربال شنوایی نوزاد، ۲ هفته پس از آن است و در سال ۱۴۰۰ سه هزار و ۲۵۶ کودک غربالگری شنوایی شدند.

ایزدپور با بیان اینکه مشاوره ژنتیک و پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و مادرزاد را در دوران بارداری نیز می‌توان انجام داد گفت: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۳۴ نفر از این خدمت بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.