سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار گلستان:

درآمد روستاییان گلستان در یک سال گذشته از میانگین کشوری بالاتر بود

استاندار گلستان گفت: در یک سال گذشته درآمد روستاییان گلستان از میانگین کشوری بالاتر بود و در تمام روستاهای استان ظرفیت کشاورزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس استاندار گلستان گفت: گلستان استانی منحصر به فرد در تنوع اقلیمی و محصولات کشاورزی است و بیش از ۹۲ محصول زراعی و باغی در این استان تولید می‌شود و یقینا بهره گیری از تکنولوژی‌های آبی و خاکی می‌تواند به ارتقا تولیدات کشاورزی کمک کند.

او افزود: خروجی این نمایشگاه می‌تواند ارتقای درآمد‌های مردم خصوصاً کشاورزان باشد و البته طی یک ساله گذشته درآمد‌های مردم روستایی استان بیش از میانگین کشوری بوده‌است.

حق شناس ادامه داد: قریب به هزار روستا در گلستان وجود دارد که ظرفیت بی نظیر برای فعالیت‌های کشاورزی خصوصاً کشت گلخانه‌ای است.

او افزود: در بین ۱۹۰ کشور جهان ایران جزو ۳۰ کشور آخر بارندگی سالانه است و این شرایط خشکسالی لزوم استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی را می‌طلبد.

حق شناس گفت: جمهوری قزاقستان به دلیل هم پیمان بودن با جمهوری اسلامی در پیمان‌های شانگ‌های و اوراسیا و همراهی با این جمهوری در کنوانسیون‌های دریایی و ارتباطات استان با این کشور در زمینه دریایی، زمینی و ریلی و تنوع تولید محصولات کشاورزی ظرفیتی منحصر به فرد برای استان محسوب می‌شود.

او افزود: منابع ایجاد یک گلخانه هزار یا ۲هزار متری با استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی در مدت زمان ۲تا ۳ سال قابل برگشت است و در عین حال تاثیر بسزایی در ارتقا درآمد‌های روستایی دارد.

 

انتهای پیام/ق 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.