سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه مهاباد:

استفاده از ماسک باید به سبک زندگی تبدیل شود

فرماندار ویژه مهاباد گفت: استفاده از ماسک باید برای سلامت خود و دیگران انجام و به سبک زندگی تبدیل شود.

عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: اگر در جمعی ۴ نفر ماسک زده و یک نفر ماسک نزده و مبتلا باشد، می‌تواند بین ۳۰ تا ۵۰ درصد حتی کسانی که ماسک زده‌اند را هم مبتلا کند، بنابراین تذکر دادن به کسانی که ماسک نمی‌زنند توسط خود مردم می‌تواند کمک کننده باشد.

خدرلو افزود: باید برنامه ریزی کنیم تا ضمن ادامه زندگی و کسب و کار، دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیریم، زیرا ماسک زدن بسیار مهم‌تر از این است که چه نوع ماسکی بزنیم و این باید به تغییر رفتار و سبک زندگی تبدیل شود تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت بر آن‌ها فقط بر عهده وزارت بهداشت نیست و همه ارگان‌ها و نهاد‌ها باید در این زمینه همکاری داشته باشند در غیر اینصورت این بیماری می‌تواند باعث جان باختگان عزیزان ما در سراسر کشور شود.

وی اذعان کرد: خواهش ما این است که افراد مبتلا که از ابتلای خود اطلاع دارند حتما در منزل بمانند و خودشان را قرنطینه کرده و در جمع حاضر نشوند، یکی از مشکلات ما این است که افراد مبتلا در جمع حاضر شده و این موضوع باعث ابتلای سایر افراد می‌شود.

فرماندار ویژه مهاباد خاطرنشان کرد: واکسن کافی در سطح شهرستان مهیا است و افراد واجد شرایط به هنگام مراجعه کننده در کمتر از ۵ دقیقه واکسن خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.