سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور:

برنامه حمل و نقل ریلی برای نوار غربی کشور در دست اجرا است

خادمی گفت: برنامه ریلی درازمدت داریم که در آینده بنادر جنوب و جنوب غربی به شمال غرب کشور از طریق راه آهن متصل شود که کردستان هم جزو آن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خیرالله خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در آیین اتمام عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن همدان – سنندج در ایستگاه سنندج اظهار داشت: بخشی از این پروژه مهم انجام شده و بخش دیگر در حال انجام و دولت در درازمدت شبکه ریلی جنوب کشور را به غرب و شمال غرب متصل خواهد کرد.

خادمی اضافه کرد: با اتمام طرح ریلی بین قروه و دهگلان، این خط به زنجان، تبریز و جلفا وصل خواهد شد و از جنوب نیز خط ریلی از ملایر، دورود و بروجرد و اتصال آن به بندر امام خمینی در دستور کار و طرح ملی قرار گرفته است و از سوی دیگر، خط ریلی از خوزستان، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان به مرز بازرگان متصل شود.

او به پروژه راه آهن همدان – سنندج و اتمام ریل گذاری آن اشاره کرد و افزود: در این ۲ سال به صورت جهادی و ویژه در این طرح مهم کار شد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه در ۶ ماه اخیر ۷۶۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافته است، یادآور شد: سختی کار تمام شده و تلاش می‌کنیم این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد و افتخار ما این است که تمام طرح با ریل ملی انجام شد.

خادمی تاکید کرد: راه آهن همدان – سنندج تنها پروژه‌ای است که در هیچ سطحی از بالاترین سطح نظام و رهبری و ریاست جمهوری تا سطوح پایین‌تر آن در وزارتخانه و دستگاه قضایی هیچگونه مخالف و مشکلی وجود نداشت.

او افزود: نظام به ویژه رهبری همواره بر این امر تاکید داشته اندکه باید به کردستان توجه بیشتری شود و این مهم اتفاق افتاده و امروز استان در مسیر توسعه قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به برنامه ریزی برای انجام پروژه‌های مهم در کردستان تاکید کرد و گفت: معتقدیم که برای عمران کردستان، راه آهن همدان – سنندج چهارخطه باید به مرز باشماق متصل شود، ضمن اینکه برای بهره بردادی از آن حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

خادمی اضافه کرد: برای این پروژه ۲۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و ارزش روز پروژه ۴۵ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.