سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان گزارش می دهد؛

شاد همچنان ناشاد است/ از دانش آموزان اصرار، از آموزش و پرورش انکار

برنامه شاد گویا امسال هم قرار نیست دانش آموزان و معلمان را شاد کند و با مشکلات کوچک و بزرگش سبب شده تا کلاس های درس در سایر بسترهای فضای مجازی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، برنامه شاد که قرار بود به بستری مناسب با امکانات فراوان برای آموزش تبدیل شود در سال تحصیلی جدید هم آه از نهاد دانش آموزان و معلمان برآورده و سبب شده مدارس کلاس ها را به دیگر بسترهای مجازی منتقل کنند. گویا شاد، امسال هم کشش آموزش مجازی را ندارد.

در این حال سازمان آموزش و پرورش به صراحت در بخشنامه به مدارس اعلام کرده تنها بستر مورد تایید برای ارائه آموزش، برنامه شاد است و استفاده از هر برنامه و بستری غیرمجاز تلقی می شود. بخشنامه ای که باید اذعان کرد جدی گرفته نشده است. آموزش و پرورش البته اصرار دارد که شاد بدون عیب و نقص کار می کند.

مشکلات شاد یکی و دوتا نیست

 یکی از والدین در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شبکه شاد در سال جدید تحصیلی اصلا کار نمی کند، قبل از بازگشایی مدارس، مدیر مدرسه فرزندم به همه اولیا گفت طبق اعلام آموزش و پرورش، آموزش فقط در شبکه شاد انجام می شود اما از همان ابتدا نتوانستیم با شاد کار کنیم.

او ادامه داد: شاد همیشه قطع است، اصلا اجازه به روزرسانی نمی دهد حتی با چند گوشی دیگر هم امتحان کردیم، معلم فرزندم به ناچار مانند پارسال یک گروه در واتساپ تشکیل داد و آموزش ها را از این طریق به دانش آموزان ارائه می دهد.

خانم احمدی که فرزندش دانش آموز پایه چهارم است در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از این شبکه شاد و آموزش های مجازی خسته شده ایم. از صبح که آموزش شروع می شود سردرگمیم و نمی دانیم کلاس در شاد تشکیل می شود یا در گروه واتساپ!

او با اشاره به اینکه این نحوه آموزش در روند یادگیری دانش آموزان تاثیر منفی می گذارد، افزود: معلم وقتی سوالی از دانش آموزان می پرسد زمان زیادی طی می شود تا صدای جواب ارسال شود، بارها شده که فرزند من جواب سوال را بلد بوده اما آنقدر صدا دیر ارسال شده که معلم سوال های بعدی را پرسیده و فرزندم تمرکزش را برای یادگیری از دست داده است.

شاد همان شبکه ناشاد پارسال است

حسنا یاوری دانش آموز پایه ششم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هر روز صبح ابتدا به سراغ برنامه شاد می روم چون طبق گفته معلم باید در شاد آموزش ببینیم، اما به حدی سرعت اینترنت پایین است که بعد از نیم ساعت دوباره به گروه واتساپ بر می گردیم.

او با اشاره به اینکه سال گذشته هم همین مشکلات را با شبکه شاد داشتیم، ادامه داد: به نظرم شاد نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، همان مشکلات قبلی را امسال هم داریم، برخی از همکلاسی های من هنوز نتوانستند در گروه کلاسی شبکه شاد عضو شوند، معلم می گوید همه را عضو کرده اما چند نفری هستند که حتی برای عضویت هم مشکل دارند.

علی رهنما دانش آموز پایه هفتم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یک شاد است و هزار مشکل! همیشه برای به روزرسانی کردن شاد مشکل داریم، سایت اصلی برنامه یا خیلی دیر بارگذاری می شود یا اصلا باز نمی شود.

او ادامه داد: پیام ها خیلی دیر ارسال می شوند، سال گذشته موقع امتحانات با شاد خیلی مشکل داشتیم و همین برنامه باعث شد تا نمرات خیلی از همکلاسی های من کم شود.

این دانش آموز پایه هفتم بیان کرد: آموزش و پرورش می گوید برنامه شاد رایگان است و تراکنش اینترنت آن هم هزینه ای ندارد اما شاد اصلا رایگان نیست و به دلیل کم بودن سرعت اینترنتش حجم بسته های ما دو روزه تمام می شود.

معلمان گلایه مند از شاد پر اشکال

محمدی دبیر پایه سوم در گفتگو با خبرنگار ما گفت:شاد هنوز احراز هویت بعضی دانش آموزان را انجام نداده و نمی‌توانند وارد گروه شوند به همین دلیل کار ما دوبرابر شده است.

او افزود: شاد با کندی ارسال پیام ها مواجه است؛ تدریس را در شاد ارائه می‌دهیم و برای بچه هایی که نیستند جداگانه در نرم افزار دیگر فیلم‌ها را بارگذاری می‌کنیم.

افشارزاده معلم پایه اول در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آموزش و پرورش معلمان را موظف کرده تا صرفا از برنامه شاد برای آموزش استفاده کنند اما حتی ما معلمان هم نمی توانیم با سرعت بسیار کند این برنامه چه کنیم چه برسد به دانش آموزان!


بیشتر بخوانید 


او ادامه داد: دانش‌آموزان پایه اول و دوم واقعا توانایی کار با این برنامه را ندارند و اصلا درک صحیحی از مدرسه و آموزش ندارند حالا ما باید اصرار کنیم تا در این شرایط آموزش مجازی از برنامه پر ایراد شاد هم استفاده کنند.

این معلم اصفهانی بیان کرد: بسیاری از همکاران ما از همان ابتدا کلاس ها را در گروه های واتساپ تشکیل دادند چون وقت گذاشتن برای برنامه شاد را بی فایده می دانند، نسخه جدید برنامه شاد هم دقیقاً همان مشکلات قبلی را دارد و هیچ فکری برای حل آن ها نشده است.

مشکلی در شاد نمی بینیم، همه ایرادها رفع شده

گلایه های معلمان، دانش آموزان و والدین درحالی است که رئیس اداره اطلاعات فناوری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان معتقد است نسخه جدید شاد، اشکالات قبل را ندارد.

حمیدرضا خردمند رئیس اداره اطلاعات فناوری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه در یک سال گذشته برنامه شاد با توجه به تعداد زیاد کاربران آن با مشکلاتی مواجه بود که امسال با یاری خدا این مشکلات در نسخه جدید بر طرف شده است.

او افزود: این برنامه با مشکلاتی همچون کندی ارسال پیام، یکنواختگی و خسته کنندگی برنامه برای دانش آموزان مواجه بود که درحاضر این مشکلات در نسخه جدید برنامه مواجه نیست.

رئیس اداره اطلاعات فناوری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: در این نسخه شاد با سرعت کم مواجه نیستیم.

خردمند عنوان کرد: در نسخه جدید شاد امکاناتی همچون گفت‌وگوی صوتی، کنفرانس صوتی برای معلمان، تعامل معلم و دانش آموز و حضور و غیاب دانش آموزان اضافه شده است.

حل مشکل اینترنت در دستور کار

مهران قدوسی معاون ارتباطات سیار منطقه اصفهان با اشاره به مشکلات آموزش مجازی دانش آموزان که به دلیل سرعت کم اینترنت ایجاد شده است گفت: برای پهنای باند اینترنتی توسعه روستایی و شهری سه مرحله طراحی میدانی، تامین تجهیزات و مکان یابی باید در نظر گرفته شود.

او افزود: برای محدوده پوشش دهی اینترنت در مسکن مهر فولادشهر و بهارستان برنامه خاصی طراحی شده، تعداد زیادی تجهیزات خریداری و حتی طراحی های لازم شده است.

معاون ارتباطات سیار منطقه اصفهان ادامه داد: مکاتبات متعددی از تیرماه امسال تاکنون با اداره کل راه و شهرسازی استان برای تغییر کاربری قطعات زمین پیش بینی شده برای نصب تجهیزات داشته ایم اما به دلایلی این مهم به تعویق افتاده است.

قدوسی تصریح کرد: هرچه زودتر این تغییر کاربری ها انجام شود تجهیزات سریع تر نصب می‌شوند و سرعت اینترنت موبایل نیز به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

او بیان کرد: در فریدونشهر، بویین میاندشت و مبارکه نیز طرح های مفصلی پیش‌بینی کردیم که در مرحله مکان یابی برای نصب تجهیزات هستیم و برای مکان یابی مناسب نیز بایستی تغییر کاربری بررسی شود که این امر همراهی شهرداری‌ها و مردم را می‌طلبد.

معاون ارتباطات سیار منطقه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تغییر کاربری و مکان‌یابی سرعت پهنای باند اینترنت بهبود می یابد که همین امر در آموزش مجازی نیز اثرگذار خواهد بود.

در این شرایط این سوال مطرح می شود که چرا آموزش و پرورش به جای رفع ایرادات برنامه شاد و ارائه توضیحات قانع کننده به دانش آموزان و معلمان، از اساس مشکل را تکذیب می کند؟

گزارش از اسماء جابری

انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
با شاد ما رو مسخره کردن
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
مشکلات دانش آموزان در بحران کرونا دو چندان شده، ای کاش به زودی تمامی مشکلات با همکاری مردم و مسئولین حل بشه
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
ما که هیچ وقت از شاد استفاده نمیکنیم
ناشناس
۱۰:۱۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
شاد با اینکه امسال از نسخه جدیدش رونمایی شد اما هنوز با مشکلات روبرو هست و نمیشه درست درس خوند و مجبور به رفتن به واتساپ و برنامه های دیگه هستیم که هزینه بر هست
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
این دو سال دانش‌آموزا هیچی یاد نگرفتن
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
کاش همه معلما از شاد استفاده کنند
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
امیدواریم دیگه دچار مشکلدنشه
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
بسیار عالی
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
این شاد اشک ما رو در آورده