سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میز اقتصادی مطرح شد؛

۴۲ درصد احکام قانون بودجه سال گذشته اجرا نشد

مسئول گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: قانون بودجه سال ۱۳۹۹، ۲۷۲ حکم دارد که ۱۱۴ حکم آن اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله صفایی نسب، مسئول گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، در برنامه میز اقتصادی اخبار نیمروزی، در پاسخ به سوال، مهم‌ترین انحراف بودجه سال ۱۳۹۹ چه بوده است؟، گفت: گزارش تفریغ بودجه ۹۹ در ۳۷۰۰ دستگاه اجرایی و ۶۸۰۰ دستگاه تلفیق شده است، به همین دلیل موارد و احکام متعددی دارد. یکی از این احکام، تبصره‌های قانون بودجه است و تکالیفی بوده که باید انجام می‌دادند. ۴۲ درصد احکام،  ۱۱۴ حکم می‌شود؛ یعنی از ۲۷۲ حکم و جزء بودجه سال گذشته، ۱۱۴ حکم آن اجرا نشده است.

او ادامه داد: به غیر از تبصره‌ها، گزارشات تفریغ بودجه شامل ماده واحده، تبصر‌های قانون بودجه، گزارشات خاص عملکرد است که با توجه به زمان کم، نوشته و تقدیم مجلس شد.

صفایی درباره چرایی اجرا نشدن قانون بودجه در دولت قبل و رقم بالای تفریغ بودجه، بیان کرد: رقمی که ۴ ماه زودتر اعلام شد، یک تحولی در نظام عمومی خواهد شد. این موضوع حاصل عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مالی که باید حساب خود را تحویل می‌دادند و همچنین حسابرسان دیوان محاسبات است که باید شبانه روزی محاسبه می‌کردند و گزارش می‌دادند. این موضوع‌ات باعث می‌شد تا تخلفات، گزارش داده و سریع پیگیری شود. در حال حاضر ما باید آثار تخلفات بودجه ۹۹ را از سال ۱۴۰۰ برداریم.

او توضیح داد: دیوان محاسبات مکلف است بعد اینکه سند تفریغ بودجه تسلیم مجلس شورای اسلامی شده، به موارد و تخلفاتی که در این گزارش است، رسیدگی کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.