سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص رتبه نخست تولید محصولات سبزی و صیفی به جنوب کرمان

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت:جنوب کرمان رتبه نخست تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری، رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به اتفاق معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر باغبانی سازمان طی بازدید از گلخانه مدرن و مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته (هایتک) واقع در شهرستان عنبرآبادگفت: این مجتمع گلخانه‌ای در سطح ۱۷ هکتار با سرمایه گزاری بخش خصوصی در حال احداث است که در حال حاضر یک هکتار تکمیل و محصول توت فرنگی کشت شده است.

برخوری با اشاره به اهمیت توسعه گلخانه‌ها در منطقه افزود: توسعه کشت گلخانه‌ها با هدف ارتقاء امنیت غذایی و تولید محصولات راهبردی کشاورزی و همچنین کاهش یا قطع وابستگی بسیاری از محصولات کشاورزی به خارج از کشور و راهکار مناسبی برای مقابله با خشکسالی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.

او بیان کرد: توسعه گلخانه‌ها در منطقه جنوب استان کرمان به دلیل اقلیم مناسب و مصرف انرژی بسیار پایین، از روند بسیار خوبی برخوردار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهارداشت: جنوب کرمان با سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه رتبه نخست تولید محصولات سبزی و صیفی و رتبه دوم سطح گلخانه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

برخوری افزود: طی امسال برنامه‌ریزی برای احداث ۲۸۰ هکتار گلخانه در منطقه صورت گرفته و برای این منظور تسهیلات بانکی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.