سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت ۲۶۰۰ تن انار در راور

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی راور گفت: طی امسال بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ تن انار از باغ‌های شهرستان راور برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خواجوئی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی راور با اشاره به اینکه این شهرستان دارای حدود ۲۸۰ هکتار باغ انار با رقم‌هایی همچون کیوانی، شیرین، اقدائی وغیره است، گفت: از این میزان ۲۶۰ هکتار آن طی امسال بارور و قابل برداشت است.

او تصریح کرد: برداشت انار در این شهرستان از اواسط شهریور ماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.

خواجویی افزود: طی امسال باتوجه به اطلاع رسانی‌های مناسب و مکرر برای پیشگیری و مبارزه با آفات و بیماری‌ها خصوصا آفت مگس میوه مدیترانه‌ای با توزیع و نصب کارت زرد و تله‌های حاوی مایع سراتراپ در باغات میزان خسارت این آفت نسبت به پارسال کاهش یافته است.

او بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از سطح هر هکتار حدود ۱۰ تا ۱۲ تن انار برداشت شود که نوع درجه یک آن به بازار مصرف عرضه و نوع درجه ۲ آن برای تهیه رب و سایر فرآورده‌ها استفاده شود.

خواجویی اظهارکرد: مهمترین مشکل تولید کنندگان انار شهرستان خصوصا روستا‌های شریف آباد و گوجر کم آبی است که علاوه بر کاهش میزان عملکرد باعث کاهش کیفیت محصول هم شده است که از دلایل کم آبی، کاهش نزولات آسمانی و کاهش دبی قنوات که به خاطر عدم مرمت و بازسازی قنوات به دلیل افزایش قیمت مصالح و هرینه‌های کارگری اعتبارات تخصیص یافته جوابگو نبوده است.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.