سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالاب هورالعظیم با ورود پرندگان مهاجر جانی دوباره گرفت + فیلم

ورود پرندگان مهاجر به تالاب «هورالعظیم»، ثابت کرد که طبیعت بدون دخالت انسان قادر به احیای خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به خشک شدن بخش ایرانی تالاب «هورالعظیم» در سال‌های اخیر و از بین رفتن حیات این منطقه، بسیاری فکر می‌کردند که زندگی در این تالاب برای همیشه پایان یافته است، اما بار دیگر طبیعت ثابت کرد که بدون دخالت انسان قادر به احیای خود است.

این بار دسته پرندگان مهاجر به بزرگترین تالاب ایران مهاجرت کردند. این پرندگان که از گونه پلیکان‌ها و از بازماندگان نسل دایناسور‌ها می‌باشند،   قادر به پرواز تا ارتفاع ۱۰ پا هستند و می‌توانند روزانه ۱ الی ۲ کیلوگرم ماهی بخورند.

نکته جالب توجه در مورد پلیکان‌ها این است، که آن‌ها زبان ندارند.


انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
خواهش میکنیم از آزار و کشتن این موجودات زبان بسته که هزاران کیلومتر راه را طی کرده اند و به اینحا پناه آورده اند خودداری کنید.
عمار
۱۵:۲۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اینها پرندگان مهاجر خوش خبرانی هستند که نشانه هایی از روزهای بسیار بسیار بسیار امید بخش و پر رونق و پر طراوت زندگی و پر آبی و پر محصولی و ارزانی و وفور نعمت و شادی و نشاط را با خود به خوزستان و کشور ایران اسلامی عزیزمان آورده اند مراقب و مواظب میهمانان خوش خبر و خوش یوم هورالعظیم ایران اسلامی عزیزمان باشید که از طرف خداوند جل جلاله مامورند برای خبرهای خوش زندگی به ایرانیان مومنین خداپرست . والسلام و صلوات التماس دعا .