سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعه با امنیت ملی ارتباط مستقیمی دارد

کوثری گفت: موضوع افراد فاقد شناسنامه و مشکوک التابعه در سیستان و بلوچستان چند وجهی بوده و باید توجه ویژه‌ای به تمامی ابعاد داشت، زیرا با منافع ملی کشور ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشت رسیدگی پرونده‌های فاقدان شناسنامه و افراد مشکوک التابعه شرق و جنوب شرق کشور که با حضور مدیران کل ادارات ثبت احوال استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و کرمان به میزبانی اداره ثبت احوال سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهارداشت: این حوزه باید از نگاه بخشی به موضوعات مبتلابه اسناد هویتی پرهیز شود.

وی با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده‌های فاقدان شناسنامه افزود: از سال ۹۲ تا کنون افزون‌بر سه هزار و ۵۰۰ پرونده رسیدگی و بیش از سه هزار و ۴۰۰ سندسجلی صادره شده و هم‌اینک افزون‌بر ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده در حال رسیدگی است.

رییس کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ابلاغ قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی از سوی مراجع مرتبط برنامه‌ریزی لازم برای این فرآیند در استان آغاز و طی فراخوانی که صورت گرفت تا کنون افزون‌بر ۵۵ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام و مراحل اجرایی و تکمیل پرونده این افراد در دست اقدام است تا طبق قوانین و مقررات اقدامات لازم در خصوص این افراد انجام شود.

وی اظهارداشت: با عنایت به اینکه سیستان و بلوچستان دارای مرز مشترک با افغانستان و پاکستان است و با نظرداشت تحولات منطقه‌ای در حوزه اسناد هویتی که با منافع ملی ایران ارتباط مستقیم دارد می‌بایست ملاحظات مورد اهتمام قرار گیرد به همین دلیل بعضا روند رسیدگی به پرونده‌ها با کندی مواجه می‌شود.

کوثری ادامه داد: گسترده اتباع بیگانه شرایط را در سیستان و بلوچستان با سایر نقاط کشور متفاوت کرده بنابراین متولیان امر می‌بایست برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی در روند امور مربوط به این حوزه دقت نظر لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
از فاقدین شناسنامه میترسید ولی از دو تابعیتی هاییکه آزادانه وارد کشور میشوند و فعالیت های تخریبی و مشکوک دارند ترسی ندارید