سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از راه رسیدن بی موقع ننه سرما / ذرت کاران هنوز چشم انتظار دستگاه برداشت محصول بودند

ذرت کاران سربیشه‌ای آن قدر چشم به راه رسیدن دستگاه برداشت محصول ماندند، که سرما سریع تر، خود را به دشت سربیشه رساند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکی از ذرت کاران سربیشه‌ای گفت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای از زمین‌های کشاورزی در دشت سربیشه هر ساله از اول مهر ماه آغاز می‌شده است که امسال با رسیدن نیمه مهر ماه، اما خبری از ورود ماشین آلات کشاورزی به زمین هایمان نیست.

او افزود: امسال سوز سرما در کنار خرابی ماشین آلات کشاورزی باعث شد دسترنج تعداد بسیاری از کشاورزانی که منتظر ورود ماشین آلات کشاورزی برای کمک برداشت ذرت علوفه‌ای  به زمین هایشان بودند از بین برود.

احمدی یکی دیگر از کشاورزان خسارت دیده بیان کرد: سرما بیش از ۴۰۰ تن از محصولات کشاورزان را به گونه‌ای از بین برده است که حتی نمی‌توان به عنوان علوفه دام از آن‌ها استفاده کرد.

او ادامه داد: کشاورزان عدم جمع آوری به موقع ذرت توسط دستگاه‌های برداشت که جهاد کشاورزی تامین کننده آن‌ها بوده است را از دلایل سرمازدگی محصولشان عنوان می‌کنند.

او با اشاره به اینکه به هر کشاورز حدود ۵۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است گفت: ۲۰ روزی می‌شود که دستگاه‌های برداشت ذرت علوفه‌ای به علت خرابی تنها نظاره گر خشک شدن محصولمان بوده اند.

احمدی گفت: حدود ۵۰ تا ۶۰ کشاورز در این منطقه هنوز محصولشان را برداشت نکرده اند.

پرداخت تسهیلات مرهمی بر زخم کشاورزان خسارت دیده

جوادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: ماشین آلات کشاورزی به موقع برای جمع آوری محصول وارد شهرستان شده بودند که خرابی دستگاه‌ها برداشت محصول را نیمه کاره گذاشت.

او افزود: وسایل مورد نیاز برای تعمیر ماشین آلات در شهرستان سربیشه و در مرکز استان نیز وجود نداشت و باید از تهران و مشهد وارد استان می‌شد که مدت زمان زیادی طول می‌کشید به همین علت سریعا یکی از ماشین آلاتی که کارش در شهرستان نهبندان به اتمام رسیده بود وارد سربیشه شد.

جوادی اظهار کرد: چنانچه اعتباراتی در خصوص خسارت به محصولات کشاورزی تخصیص داده شود ، کشاورزان خسارت دیده بویژه ذرت کاران در اولویت پرداخت تسهیلات قرار  خواهند گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه ادامه داد: حدود ۳۰ هکتار از اراضی ذرت علوفه‌ای شهرستان سربیشه در چند روز گذشته دچار خسارت سرمازدگی شده اند.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.