سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش برابری ین ژاپن در مقابل دلار سقوط کرد/ صعود بیت کوین به بالاترین ارزش خود در ۵ ماه اخیر

با افزایش قیمت انرژی در هفته‌های اخیر ارزش ین ژاپن در قبال دلار آمریکا به کمترین سطح در سه سال گذشته رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بازار ارز جهانی و نرخ تبادل ین ژاپن شاهد نوسان بودند. 

بر این اساس، ارزش ین در قبال دلار آمریکا پس از افت‌های پیاپی خود در پنج ماه گذشته بار دیگر با ۰.۱ درصد کاهش به کمترین میزان خود از سال ۲۰۱۸ رسیده است. در حال حاضر هر دلار آمریکا معادل ۱۱۳.۴۸ ین در معاملات جهانی است که کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۸ تا به امروز محسوب می شود.

شاخص دلار هم به رقم ۹۴.۰۹ رسید که از بالاترین سطح خود در یک سال گذشته یعنی ۹۴.۵۰۴ فاصله چندانی نداشت. روز گذشته همچنین نفت خام آمریکا به قیمت هر بشکه ۸۲ دلار و ۱۸ سنت رسید که بالاترین قیمت از اواخر سال ۲۰۱۴ تا به حال بود. نفت خام برنت دریای شمال هم بیشترین قیمت خود در سه سال گذشته را به ثبت رساند که این موضوع بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد.

در معاملات جهانی بازار ارز، دلار استرالیا یک روز پس از رسیدن به بالاترین سطح خود به ارزش ۰.۷۳۴۲ در ازای هر دلار معامله شد. تاثیر تورمی افزایش شاخص‌های انرژی در ماه‌های اخیر موجب شده تا بانک مرکزی آمریکا مصمم شود در ماه‌های آینده خرید اوراق قرضه خود را کاهش دهد. این اقدام به احتمال زیاد نرخ بهره‌های بانکی را تا اواخر سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داد.

پوند نیز روز گذشته در پایین سطح خود در یک سال گذشته ثابت ماند و به ارزش ۱.۱۵۵۰ در ازای هر دلار معامله شد.

در رمز ارز‌های پایه نیز بیت کوین گرچه در مقایسه با ۵ ماه گذشته به بالاترین ارزش خود رسید ولی در نهایت با یک درصد کاهش ۵۶ هزار و ۸۰۰ دلار داد و ستد شد. اتر به عنوان دومین رمز ارز رایج در جهان نیز با ۱.۵۴ درصد کاهش به قیمت ۳۴۸۹ دلار رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.