سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات ایالتی فرامین دولت فدرال را قبول ندارند؛

لغو دستورات دولت بایدن درباره اجباری بودن واکسیناسیون از سوی فرماندار تگزاس

گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس گفت: تمامی قوانین مربوط به اجباری بودن واکسیناسیون کرونا لغو شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گرگ ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس که پیش از این دستور بایدن برای اجباری شدن واکسیناسیون کرونا در ادارات و سازمان‌ها را قلدری دولت خوانده بود دستور داد تمامی قوانین مربوط به اجباری بودن واکسیناسیون کرونا در این ایالت را لغو کرده و از کارفرمایان خواست به هیچ وجه هیچ کارمندی را به دلیل واکسینه نشدن بازخواست نکنند.

گفته می‌شود این اقدام ابوت، نمای دیگری از رویارویی این روز‌های جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر مسائل داخلی در آمریکاست. ابوت می‌گوید: از زمانی اجرایی شدن دستور بایدن مبنی بر اجباری شدن واکسیناسیون کرونا هزاران نفر از کار بیکار شده اند.

وی افزود: ادامه این روند می‌تواند به اقتصاد تگزاس لطمه‌های جبران ناپذیری وارد کند.  ما در ایالت خود موافق این دستور دولت فدرال نیستیم و تمامی قوانین مربوط به آن را لغو می‌کنیم.

کاخ سفید فعلاً هیچ اظهارنظری در مورد اقدامات فرماندار تگزاس نکرده است. در دستورات ابوت آماده است: هیچ نهادی در تگزاس حق ندارد هیچ یک از کارکنان و حتی مشتریان را مجبور به ارائه کارت واکسن نماید.

بسیاری از غول های فناوری آمریکا از جمله فیس بوک و گوگل در روز‌های اخیر و پس از دستور بایدن ارائه کارت واکسن کرونا یا تست هفتگی منفی بودن ابتلا را برای کارکنان اجباری کردند. این شرکت‌ها تعداد زیادی نیرو در دفاتر خود در تگزاس دارند. یکی از بزرگترین خطوط هوایی آمریکا هفته گذشته به بیش از ۱۰۰ هزار کارمند خود دستور داد تا ۲۴ نوامبر فرصت دارند کارت واکسن خود را برای ادامه همکاری ارائه دهند.

خطوط هوایی یونایتد هم به ۶۰ هزار کارمند خود اعلام کرده باید در اسرع وقت مدارک مربوط به واکسیناسیون یا تست هفتگی کرونا را به همراه داشته باشند. این خطوط هوایی حدود ۹ هزار نیرو در دفاتر مستقر در تگزاس دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.