سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیاء مشاغل مغفول مانده صنایع دستی در لنده

مشاغل مغفول مانده صنایع دستی در شهرستان لنده با حمایت بنیاد مستضعفان احیاء می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مراد مرادی پور مسئول نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده از احیای رشته صنایع دستی دراین شهرستان با حمایت های همه جانبه بنیاد مستضعفان خبر داد.
 
مراد مرادی پور در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی رشته صنایع دستی گفت: به دلیل عدم توجه، شناسایی دقیق، شبکه سازی  و مدیریت آن تحت تصرف دلالان و واسطه گران این رسته و سود ناچیزی برای بافندگان چند سالی است در این شهرستان از رونق افتاده و مغفول واقع شده بود و بافندگان و شاغلان دست از کار خود کشیده اند و بیکاری را ترجیح داده اند.
 
او افزود: با ورود بنیاد مستضعفان به شهرستان لنده، باحمایت ها و اقداماتی از قبیل شناسایی شبکه و فعالین در این زمینه، آموزش و توانمندسازی، قراردادخرید تضمینی محصولات تولیدی توسط عامل توسعه، اعطای تسهیلات اشتغالی قرض الحسنه ۲ درصد رونق دوباره ای یافت.
 
علی نیک بخت، معاونت اشتغال نهاد پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان لنده نیز گفت: با توجه به اینکه این رسته جزء رسته های پایه و اولویت دار بوده با اتصال شبکه های موجود و برگزاری دوره های آموزشی توسط عامل توسعه رسته، تعداد ۱۰۰ نفر در قالب ( به بافی، خیاطی  و نمد دوزی، سفال سازی، قالبی بافی و تابلو فرش)آموزش  داده شد.
 
او افزود: صدور مجوزات و گواهی پایان دوره رسمی با همکاری و مشارکت میراث فرهنگی شهرستان لنده انجام شد و در آینده نزدیک شاهد رونق و پیشرفت این رسته در شهرستان لنده خواهیم بود. 
 
نیکبخت بیان کرد: در سال ۹۹ جمعا تعداد ۴۲  فقره به مبلغ ۲۵.۸ میلیارد ریال جهت حمایت از زنان و توسعه مشاغل خانگی و کارگاهی پرداخت شد و برای سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵ فقره به مبلغ ۳۰میلیارد ریال تامین اعتبار و در مرحله تشکیل پرونده و پرداخت است.
 
 
انتهای پیام/ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.