سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مروری بر مُسن‌ترین بازیکنان لالیگا / تمام نشدنی‌هایی که کفش‌های خود را نیاویخته اند

برخی از بازیکنان باشگاه‌های لالیگایی با وجود سن بالا، همچنان در این لیگ مطرح فوتبال دنیا بازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فصل جدید لالیگا، بازیکنان جوانی مانند یوسف دمیر از بارسلونا مورد توجه قرار گرفتند. عملکرد یرمی پینو برای ویارئال چشمگیر بود و میگوئل گوتیرز از رئال مادرید نیز در این جمع حضور دارد. این جوانان در باشگاه‌های خود در کنار بازیکنان باتجربه و کهنه کار لالیگا قرار گرفته اند.  

حضور بازیکنان باتجربه برای تقویت حس مسئولیت پذیری و انتقال تجارب در هر تیمی ضروری است. لالیگا پر است از چنین بازیکنانی که سال‌ها تجربه بازی در این لیگ را دارند. این بازیکنان کهنه کار به جوانان‌ تیم به این امید که ادامه دهنده راه آن‌ها باشند، کمک می‌کنند.

با این حال حضور چنین بازیکنانی فقط برای کمک به بازیکنان جوان تیم نیست؛ زیرا آن‌ها با زندگی سالم به خوبی توانسته اند تاثیر افزایش سن را کنترل کنند و تا سن بالا خود را در مستطیل سبز نگه دارند.  

با توجه به این مقدمه در این گزارش مُسن‌ترین بازیکنان حال حاضر لالیگا را معرفی می‌کنیم.  

۱- خواکین (۴۰ سال و ۸۳ روز)

خواکین، وینگر رئال بتیس مُسن‌ترین بازیکن حال حاضر لالیگا است. او تاکنون تعهد و علاقه خود به باشگاهی که برای آن بازی می‌کند را ثابت کرده است. خیلی‌ها نمی‌توانند بعد از ۳۵ سالگی برای یک باشگاه در لالیگا بازی کنند، اما قضیه برای خواکین متفاوت است.

او به عنوان یک شخصیت شاد و پرانرژی در رختکن معروف است و  از هر لحظه‌ای که در زمین بازی می‌گذراند، لذت می‌برد. خواکین هیچ رژیم تناسب اندامی مانند کریستیانو رونالدو ندارد، اما سبک زندگی سالم باعث شده است تا این بازیکن ۴۰ ساله هنوز بازی کند.  

خواکین ۲۱ فصل پیاپی در لالیگا بازی کرده است و در کنار ۲ دوره حضورش در رئال بتیس، تجربه حضور در باشگاه‌های والنسیا، مالاگا و فیورنتینا را هم دارد. کاپیتان کهنه کار رئال بتیس تنها در ۵ مسابقه آن هم به مدت ۱۲ دقیقه فرصت حضور در ترکیب تیمش را به دست آورده است.

۲- دیه گو لوپز (۳۹ سال و ۳۴۳ روز)

دیه گو لوپز در پایان دوران بازیگری خود خاطرات خوب و افتخارآمیزی از بازی در اسپانیا و ایتالیا دارد. او در ۱۸ سالگی با رئال مادرید قرارداد بست و برای تیم B این باشگاه بازی کرد. این دروازه بان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، ۲ بازی برای رئال مادرید در لالیگا انجام داد.

لوپز در آن زمان تحت الشعاع ایکر کاسیاس، دروازه بان افسانه‌ای کهکشانی‌ها قرار گرفت و سپس به ویارئال نقل مکان کرد. او خیلی زود به یک ستون قوی برای زیردریایی‌های زرد تبدیل شد و تنها یک بازی را از دست داد. لوپز قبل از پیوستن به اسپانیول بازی در سویا، رئال مادرید و آث میلان در ایتالیا را تجربه کرد.

او در این فصل نمایش‌های خوبی در ترکیب اسپانیول داشته و در ۸ بازی ۳ کلین شیت انجام داده است.  

۳- خورخه مولینا (۳۹ سال و ۱۷۲ روز)

خورخه مولینا که پنجمین فصل پیاپی خود در لالیگا را سپری می‌کند، سرانجام امسال علائم پیری اش را نشان داد. در حالی که او در ۳ فصل ابتدایی برای رئال بتیس بازی می‌کرد، اکنون در گرانادا حضور دارد. مولینا تاکنون در ۶ بازی به میدان رفته است که نتوانسته هیچ گلی به ثمر برساند.  

گرانادا از ۸ مسابقه ۶ امتیاز کسب کرده است و نزدیک به منطقه سقوط و در رده هفدهم لالیگا قرار دارد. هواداران گرانادا به شدت منتظرند تا مولینا به روز‌های خوبش برگردد. مولینا فصل گذشته ۸ گل و ۲ پاس گل در ۱۷ بازی به ثمر رسانده بود و همین باعث شد تا گرانادا در نیمه بالای جدول لالیگا به کارش پایان دهد.

مولینا در بیشتر دوئل‌های هوایی برنده است. او در بازی خارج از خانه فصل گذشته برابر بارسلونا به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا گرانادا برای نخستین بار در نیوکمپ به پیروزی برسد.

۴- کلادیو براوو (۳۸ سال و ۱۸۱ روز)

کلادیو براوو پس از ۴ سال حضور در منچسترسیتی از سال ۲۰۱۶، در سال ۲۰۲۰ به رئال بتیس پیوست و به طور منظم در ترکیب این تیم حضور پیدا کرد. دوران بازیگری براوو در باشگاه منچسترسیتی پرنوسان بود. یک روز او مرتکب اشتباهات وحشتناکی شد که برای سیتیزن‌ها هزینه زیادی داشت و روز دیگر به خوبی از دروازه محافظت می‌کرد.

او در منچسترسیتی نتوانست جایگاه ثابتی به دست بیاورد و در سال ۲۰۱۸ دچار مصدومیتی شد که او را تا پایان فصل خانه نشین کرد و باعث شد او تنها در ۲۹ بازی دیگر برای منچسترسیتی به میدان برود. با این حال براوو اکنون در لالیگا به دوران حرفه‌ای خود ادامه می‌دهد.  

فصل گذشته او ۲۰ بازی برای رئال بتیس انجام داد و در این فصل او در ۴ بازی در تمام رقابت‌ها ترکیب قرار گرفته است. براوو همچنان دروازه بان اول تیم ملی شیلی است.


بیشتر بخوانید


۵- سالوا سویا (۳۷ سال و ۲۰۸ روز)

مو‌های سفید سویا احتمالا تنها چیزی است که سن بالای او را نشان می‌دهد، زیرا نمایش‌های این بازیکن در لالیگا به هیچ وجه نشان نمی‌دهد که او بیش از ۳۷ سال دارد. سویا از سال ۲۰۱۷ در رئال مایورکا بوده و با این تیم از سگوندا دیویژن به لالیگا صعود کرده است.  

در ۴ سال گذشته رئال مایورکا بین لالیگا و سگوندا دیویژن در رفت و آمد بوده است. هافبک اسپانیایی که برای تیمش یک مهره کلیدی  است، در ۳ فصل گذشته ۳۵ بازی در تمام رقابت‌ها انجام داده است.  

هیچ نشانه‌ای از پیر شدن سویا دیده نمی‌شود و او در فصل جاری ۵ بازی برای رئال مایورکا انجام داده  که حاصل آن ۲ پاس گل بوده است. سویا یک لالیگایی کهنه کار است که سابقه بازی در رئال بتیس و اسپانیول را هم دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.