سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس مطرح کرد؛

کاهش مرگ و میر‌های کرونایی با کمک شرکت‌های فناور

اختیاری گفت: اگر شرکت‌های دانش بنیان در دوران کرونا نبودند، با کمبود شدید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در کشور مواجه می‌شدیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اختیاری، رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس اظهار کرد: پارک فناوری پردیس یکی از افتخارات صنعت علم و فناوری کشور است که دستاورد‌های ملی زیادی داشته اند.

او افزود: برای مثال اگر شرکت های دانش بنیان در دوران کرونا نبودند، با کمبود شدید دستگاه‌های تنفس مصنوعی در کشور مواجه می‌شدیم؛ کمک این شرکت‌ها از مرگ و میر‌های بسیاری جلوگیری کرد.

رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس بیان کرد: در سال ۸۹ قانونی تحت عنوان حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب شد اما اکنون با وجود گذشت بیش از یک دهه از این قانون، همچنان حمایت ویژه‌ای از شرکت‌ها دیده نمی‌شود.

اختیاری ادامه داد: در مواردی مشاهده می‌شود که دولت و دستگاه‌های اجرایی بعضا سد راه پیشرفت شرکت‌های خصوصی به خصوص دانش بنیان شده اند.

او تصریح کرد: دلیل عمده این حمایت نکردن‌ها را می‌توان در نداشتن فرهنگ مناسب دانست چرا که هنوز دولتی‌ها درک مناسبی از بخش خصوصی ندارند این در حالی است که وقتی یک شرکت محصول یا خدماتی را تولید می‌کند، مستقیما برای مصارف مردمی است، براین اساس باید به آن توجه ویژه ای شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.