سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایش چاپ سه بعدی با ضایعات فلزات در فضا

آژانس فضایی اروپا با همکاری چند شرکت دیگر قصد دارد از پودرهای بازیافت شده فلزات ضایعاتی که در ماه وجود دارند، به منظور چاپ سه بعدی برای تولید مواد جدید استفاده کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از interestingengineering، آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی با Incus، OHB System AG و Lithoz GmbH در یک پروژه مشترک برای توسعه و آزمایش چاپ سه بعدی در محیطی با جاذبه بسیار کوچک که یادآور ماه است، همکاری کرد. این پروژه برای تامین قطعات مورد نیاز در فضا کلید خورده است.

فناوری جدید چاپ سه بعدی از پودر‌های بازیافت شده فلزات ضایعاتی که به آسانی در ماه در دسترس هستند، برای تولید مواد جدید استفاده می‌کند. فرآیند ساخت فلز (LMM) مبتنی بر لیتوگرافی Incus، نوعی فناوری چاپ سه بعدی برای ایجاد قطعات فلزی پیشرفته است که از اصل پلیمریزاسیون نوری استفاده می‌کند. شرکت‌ها این نوع چاپ سه بعدی را برای تامین قطعات که یک برنامه خاص است، بسیار پایدار می‌دانند.

تکنیک‌های لیتوگرافی مانند تکنیک‌های توسعه یافته توسط Incus و Lithoz امکان چاپ سه بعدی با دقت بالا با فلزات و سرامیک‌های با کارایی بالا را فراهم می‌کند. با موفقیت این پروژه‌ها در زمین، فعالیت پروژه‌های مشابه آن برای پر کردن شکاف‌های فناوری و امکان ایجاد تولید مواد افزودنی در یک محیط فضایی بسیار مهم است.

این پروژه در مجموع ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید و برای ارزیابی اینکه آیا امکان پردازش قراضه‌های موجود در سطح ماه برای تولید یک محصول نهایی با کیفیت و سازگار با محیط زیست وجود دارد یا خیر استفاده می‌شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این کار، مأموریت‌های آینده روی ماه، وابستگی فضانوردان به زمین را در همه زمینه ها، از ایجاد زیستگاه گرفته تا مواد تحقیقاتی، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این پروژه به این معنی است که مهاجران آینده ماه می‌توانند هر چیزی را که برای سفر‌های خود نیاز دارند به صورت سه بعدی چاپ و وسایل کمتری را در فضاپیمای خود حمل کنند. این امر آن‌ها را مستقل از زمین می‌کند و سفر‌های راحت‌تر و سبک تری را رقم می‌زند، چون به جای تامین وسایل مورد نیاز از زمین، می‌توانند وسایل موردنیازشان را همانجا در ماه تولید کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.