سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار ۶ شرکت حمل و نقل بار همدان در مناطق جنوبی کشور

با استقرار ۶ شرکت حمل و نقل بارنهاده‌های دامی همدان در مناطق جنوبی کشور، مشکل حمل نهاده‌های دامی استان از مبادی ورودی به شهرستان‌ها و دیگر مناطق استان رفع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، صفر صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان در نشست بررسی مشکلات حمل نهاده‌های دامی استان از مجموعه ناوگان حمل و نقل استان همدان که توانستند با استقرار شش دفتر شرکت حمل و نقل بار نهاده‌های دامی در مناطق جنوبی کشور، عملاً مشکل حمل نهاده‌های دامی استان از مبادی ورودی به شهرستان‌ها و دیگر مناطق استان را رفع کرده و حتی در مواردی کمک به حمل بار از مبادی ورودی به دیگر استان‌های کشور کنند، قدردانی کرد.

صادقی راد افزود: ما مشکل ۱۰ ساله حمل نهاده‌های دامی استان را به نحو مطلوب رفع کردیم، زیرا متوجه شدبم شرکت‌هایی که در بنادر مبادرت به حمل نهاده‌های دامی می‌کنند، اجازه نمی‌دهند دیگر شرکت‌های حمل و نقل از آن بهره‌مند شده و خود به خود مشکل‌ساز شده اند.

او ادامه داد: با تدابیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هر استان که توانایی استقرار در بنادر را داشت، می‌توانست به شکل مستقیم و بدون اتکا به این شرکت‌ها حتی در استان خود بارنامه صادر و مجریان دفاتر شرکت‌ها در مبادی ورودی نهاده‌های دامی را به سوی این استان‌ها هدایت کند.

صادقی راد یادآور شد: ما جزو چند استانی بودیم که همت به خرج داد و با تشکیل جلساتی در این اداره کل و اجرا کردن مصوبات، مشکلی را که می‌رفت به بحران تبدیل شود را خوشبختانه رفع کردیم.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه ابراز داشت: یکی از مشکلات ما بحث مغایرت نرخ استان‌ها در حمل بار بود که آن نیز با جلساتی که با انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل بار انجام شد، عملاً نرخ استان ما نیز به طور نسبی به کف بازار نزدیک شد.

این مسئول اضافه کرد: در سال‌های قبل در نرخ‌های حمل بار استان همدان کار نشده بود و ما تلاش کردیم نرخ‌های حمل بار مصوب و واقعی از این استان در چند مرحله به اجرا در آید که به عینه نمود‌های آن را حتی در بخش حمل سیمان و کالا مشاهده می‌کنیم.

صادقی راد در ادامه به دیگر مشکلات اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا متولی حمل بار نهاده‌های دامی مشخص شوند که صاحبان کالا‌ها سرگردان نشوند و قیمت‌های متفاوت پیشنهاد نشود و همچنین قیمت تن کیلومتر منطبق بر واقعیات باید تعریف شود.

او تأکید کرد: همچنین کامیونی با ظرفیت تناژی خاص، اگر مجبور به حمل بار کمتر از حداکثر تناژ کند، در صدد هستیم تمهیداتی در نظر گرفته شود که حمل این گونه بار‌ها ضرری به مصرف‌کنندگان و رانندگان وارد نکند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.