سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دادگستری شهرستان زرند خبر داد؛

تحقق سازش ۲۳ درصدی در پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف زرند

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: ۲۳ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف زرند در شش ماهه ابتدای امسال به صلح و سازش منجر شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی ،رییس دادگستری شهرستان زرند در نشستی با موضوع بررسی راهکار‌های استفاده از ظرفیت صلح و سازش در جهت کاهش جمعیت کیفری در محل دادگستری زرند که با حضور مسئولان قضایی، رئیس اداره زندان و اعضای شورا‌های حل اختلاف شهرستان زرند برگزار شد، گفت: یکی از ارکان با اهمیت سند تحول قضایی، توجه به صلح و سازش با استفاده بهینه از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف، نهاد‌های مردمی و میانجیگری است.

رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: ۲۳ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورا‌های حل اختلاف زرند در شش ماهه ابتدای امسال به صلح و سازش منجر شده است.

او اظهار داشت: می‌طلبد شورا‌های حل اختلاف به وظیفه ذاتی خود که حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش است، بیشتر توجه نموده و شاهد افزایش آمار صلح و سازش در پرونده‌های ارجاعی شورا‌های حل اختلاف را داریم.

رییس دادگستری شهرستان زرند با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۵۶۰ فقره پرونده در شش ماهه ابتدای سال در حوزه قضایی زرند ثبت شده است، گفت: باتوجه به بافت مذهبی شهرستان که مسائل دینی و مذهبی در فرهنگ مردم قابل مشاهده است؛ متاسفانه موضوع صلح و سازش با وجود اینکه اسلام دینی مبتنی بر صلح و دوستی است و موضوعی کاملاً مستدل بر اساس آیات قرآنی و روایات ائمه معصوم (ع) است در شهرستان مغفول مانده است.

این مقام قضایی گفت: نیاز به فرهنگ سازی جدی از طرف مدیران و متولیان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی ائمه جماعات دانشگاهیان فرهنگیان و ... است تا بتوانیم صلح و سازش را در شهرستان بگونه‌ای نهادینه کنیم که به وظیفه‌ای همگانی مبدل شود که ره آورد آن امنیت پایدار در شهرستان و بالتبع انگیزه بیشتر سرمایه گذاری در شهرستان توسط سرمایه گذاران و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی – اقتصادی شهرستان خواهد بود.

او در پایان به تقویت واحد‌های سازشی همچون واحد مصلحین و حکمین قرآنی اشاره کرد و گفت: امید می‌رود با برگزاری دوره‌های آموزشی برای سرگروه‌های مصلحین و اجرای برنامه‌های مصلحین در مساجد، شاهد کاهش پرونده‌های ثبت شده در مراجع قضایی باشیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.