سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مقام مسئول در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت وام ودیعه مسکن تا اسفند ماه ادامه دارد

محمودزاده گفت: از بین ثبت نام یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفربرای وام ودیعه مسکن، ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده اند و روند پرداخت وام ودیعه تا پایان سال ادامه دارد.

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مذاکراتی برای افزایش سرعت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن با بانک ها صورت گرفته است،  گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۳۸۰ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۰۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و پرونده آن‌ها تکمیل و به بانک‌ها ارسال شده است که از این تعداد هم حدود ۷۰ هزار متقاضی تسهیلات خود را توانسته اند از بانک‌ها دریافت کنند و این روند تا پایان سال برای پرداخت ادامه دارد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق استراتژی‌های که پیش از این وجود داشت، مردم خود اقدام به ساخت این واحد‌ها می‌کنند، افزود: بخش دیگری از این واحد‌ها توسط انبوه سازان، تعاونی‌ها و پیمانکاران بزرگ ساخته می‌شوند که در این حوزه هیچ محدودیتی وجود ندارد و افرادی که توانمند و حائز شرایط هستند، ما بستری برای آن‌ها فراهم کرده ایم که بتوانند در این حوزه ورود کنند.

مذاکره با کشور‌های خارجی برای استفاده از تکنولوژی آنها برای طرح نهضت ملی مسکن

محمود زاده تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن  در مقیاس بزرگ‌تر شرکت‌های صنعتی سازی ایرانی و خارجی مذاکراتی را انجام داده ایم که بتوانیم برای انتقال تجربه و تکنولوژی جدید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری ساخته شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر دو تخصیص زمین و پرداخت تسهیلات در قانون لحاظ شده و تبعات عدم اجرای آن هم در قانون دیده شده است، گفت: قانون جهش تولید مسکن کمتر از ۲۰ روز پیش به ما ابلاغ شده و در همین مدت کمیته تامین مسکن به ریاست استاندار در استان‌های مختلف تشکیل شده و با توجه به برنامه ریزی که با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص صورت گرفته، امیدواریم همکاری دستگا‌ه ها در تامین زمین بیشتر شود.

محمود زاده درباره میزان تسهیلات ساخت این واحد‌ها هم گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای این تسهیلات متفاوت است به طوری که قیمت تمام شده متناسب با هر شهر و هر طبقه باید تفاوت داشته باشند به طور مثال در کلان شهر‌ها که بسیاری از پروژه‌ها به صورت بلند مرتبه ساخته می‌شود، باید میزان تسهیلات بیشتری  را دریافت کنند و در سایر مناطق که ارتفاع ساختمان کمتر است، باید تسهیلات کمتری پرداخته شود.

سرعت اجرای مسکن ملی افزایش یافته است

او توضیح داد: سرعت اجرای واحدهای مسکن ملی هم به افزایش یافته و در صورتی که متقاضیان آورده خود را پرداخت کنند، اجرای این واحدها تسریع و تسهیل خواهد شد.

محمود زاده در پایان بیان کرد: متقاضیان مسکن ملی که در این طرح ها ثبت نام کرده اند در صورت واجد شرایط بودن منتظر پیامک برای  تکمیل مدارک خود باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
اسفند ماه که هیچی اگه تا سال آینده هم بنویسین وام ودیعه مسکن ادامه داشته باشه وقتی هیچ بانکی در ساوه که یک شهر کوچکی هست وام ودیعه مسکن نمیده به چه شهری تا اسفند وام میدن مردم اینقدر سر کار نزارین خواهشن وقتی هیچ جا رسیدگی وجود نداره
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
همه جا وام میدن واسه خرید
اینجا وام میدن برای اجاره
ینی کشور بدون دولت اداره می‌شد و هرکی هرکی بود الان وضع بهتر بود
من نمیدونم چرا اینا نگاه نمیکنن کشورهای دیگه چیکار میکنن
و دوس دارن خاص باشن و ابداع کننده
محمدی
۱۳:۱۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
دو ماه میشه که پرونده بانکی رو تکمیل کردم ولی هنوز که هنوزه خبری از پرداخت نیست. میگن فعلا نوبتتون نشده واقعاً جای تاسف داره
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
والا ما برای یک وام پنج میلیونی ضامن خواستند از کجا ضامن بیارم
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
بنده کارمند بانک هستم بزرگترین اشتباه پرداخت اینگونه وامها است اکثر کسانی که ثبت نام می کنند افراد زرنگ و سو استفاده کن از موقعیتها می‌باشند و وام را می گیرند و پس نمی دهند اگر خواستید ، برایتان مدارک زیاد ارایه می دهم ، همین های که از نحوه ضامن گرفتن گله مند هستند جزو همان دسته می‌باشند توقع دارند با ارایه ضامن ضعیف بانک نتواند طلب خود را وصول کند .
سعید
۱۳:۰۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
شما شکمت سیره خبر از ما بدبخت ها نداری تو از کجا میدونی که همه رو جمع میبندی تو خودت هم فقط به فکر خودتی متاسفم برات
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
شما کارمند بانک نیستید ارث خور بانکید بانک ربا خوار
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
کارمند ربا گیر
حمید کج کلاه
۱۴:۴۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
واقعا خجالت آوره توهین شما. من تا به حال از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نکردم یعنی احتیاجی نداشتم ولی همین کرونا ضربه ای به کارم زد که مجبور شدم واسه ودیعه مسکن ثبت نام کنم و پذیرفته بشم ولی با دوتا ضامن بازنشسته با حقوق بالای 10میلیون و نامه کسر از حقوق بانکها انجام که ندادند هیج انقدر رفتار زشت و زننده ای داشتند که همه کسانی که چنین رفتارهایی را تو بانکها انجام میدن و کار مردم را راه نمی اندازن واگذار کردم به خدا، دیگه ضمانت بالاتر از این نبود که حتی اگه بنده پرداخت نکنم از دوتا حساب دولتی پول برداشت میشد ولی هر بانکی یک دلیل متفاوت میاورد که وام پرداخت نشه، خدا از سر تقصیرات کسی که میتونه کاری واسه خلق انجام بده و نمیده نگذره، چه خود من باشم چه کارمندان دولتی و غیره
Amin
۱۱:۳۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
زورشون به دوتا بانک هم نمیرسه
بعد میخان کشور اداره کنن
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
اگ ما میخواستم ضامن جورکنیم برا مسکن ملی ک اسم نمینونشتیم واقعا الان کسی این دوره زمونه ضامن کسی میشه کسی نیست واقعا این چ وضعشه ما توفامیلمون کسی نیس سرکاررسمی باشه ک وام بگیریم اگ وضعمون خوب بود ک نمیومدیم اسم بنویسیم برا مسکن ملی!!!!
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
اگ ما میخواستم ضامن جورکنیم برا مسکن ملی ک اسم نمینونشتیم واقعا الان کسی این دوره زمونه ضامن کسی میشه کسی نیست واقعا این چ وضعشه ما توفامیلمون کسی نیس سرکاررسمی باشه ک وام بگیریم اگ وضعمون خوب بود ک نمیومدیم اسم بنویسیم برا مسکن ملی!!!!
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
به ما که ندادن این وام رو
محمد
۱۰:۴۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
سلام هر جا ميريم ميگن نوبت ها پر شده …نميتونيم وام بديم