سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت خبر داد؛

ایران، پانزدهمین کشور از نظر علمی در دنیا

قبادیان اظهار کرد: ایران در سال ۲۰۲۱، جایگاه پانزدهم از نظر علمی را در دنیا کسب کرده است؛ می‌توان گفت اگر منابع انسانی آموزش دیده‌ی ما نبود، نمی‌توانستیم انقدر دوام آورده و سرپا باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، برات قبادیان ، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان کرد: طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار، قطعا باعث رشد کشور خواهد بود. همچنین، بهره وری، باعث رشد اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

لزوم آموزش، توسعه منابع انسانی و بهره وری

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان کرد: بحث آموزش در اقتصاد یک بحث کلیدی است. ما در برنامه ششم توسعه کشور یک رشد ۸ درصدی را پیش بینی کرده بودیم. یکی از منابع در بهره‌وری، منابع انسانی است. بهره وری بدون توسعه منابع انسانی و منابع انسانی بدون آموزش بی معنی است.

قبادیان درباره جایگاه علمی ایران اظهار کرد: کشور ما در سال ۲۰۲۱، جایگاه پانزدهم از نظر علمی را در دنیا کسب کرده است. می‌توان گفت اگر منابع انسانی آموزش دیده‌ ما نبود، ما نمی‌توانستیم انقدر دوام آورده و سرپا باشیم.

اهمیت پژوهش توامان با آموزش

قبادیان تصریح کرد: یکی از مشکلات ما عدم برنامه محوری است. برنامه محوری، علم باوری، اعتقاد به فناوری و سرمایه‌گذاری در فناوری بسیار اهمیت دارد. متاسفانه ما در پژوهش و سرمایه‌گذاری به بسیار عقب افتادیم.

قبادیان درباره اهمیت پژوهش افزود: در تربیت مدرس رتبه سه در دنیا را داریم. اما چرا نتوانستیم از این مورد به خوبی استفاده کرده و مانند ژاپن شویم؟ این موضوع به این دلیل است که مرحله بعد از آموزش، یعنی پژوهش به درستی انجام نشده بود. پایان نامه‌ها باید مسئله محور و تقاضا محور شود. البته بودجه سالانه در کمیسیون مجلس تعیین می‌شود و می‌توان این موضوع را بررسی کرد.

قبادیان بیان کرد: طرح جذب ۵۰۰ نخبه دانشگاهی در وزارت صمت در دست بررسی است. طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار، قطعا باعث رشد کشور خواهد بود. همچنین، بهره وری، باعث رشد اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

ارتباط همراه آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی

فرهاد طهماسبی بیان کرد: با تغییر دولت، بهتر است که کار‌های زیربنایی در آموزش، پژوهش و صنعت دچار تزلزل اساسی نشود. در صورت عدم اجرای این موضوع، صنعتگر ما دچار آسیب شده و ناچارا باید از خط مشی آن سیاست پیروی کند.

این مقام مسئول گفت: در حوزه پزشکی از ابتدا تحصیلات دانشگاهی با فعالیت تجربی و عملیاتی عجین شده است؛ لذا این موفقیت در حوزه پزشکی، مدیون ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.