سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پردازنده Core i۹-۱۲۹۰۰K اینتل را بهتر بشناسید

اخیرا اطلاعاتی از پردازنده Core i۹-۱۲۹۰۰K اینتل فاش شده که در این گزارش کوتاه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تچ رادار، نشت اطلاعات پردازنده Core i۹-۱۲۹۰۰K اینتل نشان می‌دهد عملکرد امیدوارکننده‌ای از پرچمدار نسل دوازدهم خواهیم دید. این نشت را فاش کننده اطلاعات سخت افزار HXL منتشر کرده است.

در آزمایش چند رشته‌ای Cinebench، مدل ۱۲۹۰۰K اینتل ۶۵ درصد سریع‌ تر از مدل ۱۱۹۰۰K و کمی سریع‌ تر از AMD Ryzen ۹، ۵۹۵۰X است. همچنین در آزمایش CPU-Z، پرچمدار جدید اینتل ۷۵ درصد بهتر از ۱۱۹۰۰K و بسیار نزدیک به تراشه رایزن AMD (حدود ۳ درصد سریعتر) است، بنابراین فقط کمی فاصله دارند.

در Cinebench، عملکرد تک رشته Core i۹-۱۲۹۰۰K تقریباً ۲۰ برابر سریع تر از مدل ۱۱۹۰۰K بوده و همین داستان در CPU-Z نیز صادق بوده است. در واقع مدل ۱۲۹۰۰K اینتل در CPU-Z ۲۱ برابر سریع تر بوده است.

البته ما باید هشدار‌های معمول و احتیاط را در مورد اطلاعات نشت شده در نظر بگیریم. نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که AMD Ryzen ۹، ۵۹۵۰X، یک پردازنده ۱۶ هسته‌ای با ۳۲ گره است و مدل ۱۲۹۰۰K که از ۲۴ گره ساخته شده از ۸ هسته عملکرد کامل و ۸ هسته کارآمد بهره می‌برد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.