سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی ایلام:

بیماری طاعون در حیات وحش ایلام مشاهده نشده است

پورنجف گفت: هیچ گونه موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش ایلام مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، رامین پورنجف مدیرکل دامپزشکی ایلام ، گفت: بیش از ۸۰ درصد دام‌های سبک استان بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) مایه کوبی و ایمن سازی شده است.

او افزود: طی امسال برای یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک استان واکسن طاعون نشخوارکنندگان کوچک تزریق شده است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی ایلام سال‌های اخیر با توجه به حجم بالای مایه کوبی احشام سبک در استان ایلام، میزان تلفات ناشی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک به نسبت گذشته بسیار اندک است.

پورنجف بیان کرد: مایه کوبی دام‌های سبک بر علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان ایلام به صورت فراگیر و برای همه احشام صورت می‌گیرد تا دام‌ها در مقابل این بیماری مقاوم و ایمن شوند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان ایلام نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر و امسال هیچگونه موردی از بروز این بیماری در میان جمعیت نشخوارکنندگان حیات وحش مشاهده نشده است افزود: پایش از زیستگاه‌های حیات وحش استان به طور مرتب انجام می‌شود.

اکبر محمدزاده مطرح کرد: در مکاتبات مکرر با ادارات ذیربط (دمپزشکی و امور عشایری) خواسته شده که از ورود دام‌های فاقد کارت مایه کوبی به زیستگاه‌های حیات وحش جلوگیری کنند.

او افزود: باتوجه به اینکه کولگ زیستگاه نشخوارکنندگانی، چون کل، بز، قوچ و میش وحشی است و بعضا با حیوانات اهلی دارای آبشخور مشترک هستند، احتمال انتقال این ویروس به حیات وحش وجود دارد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش استان ایلام مطرح کرد: از عشایر مهمان نیز خواسته شده دام‌های خود را در برابر بیماری‌های واگیردار که قابل انتقال به حیات وحش است، واکسینه کنند.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.