سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح جهش تولید در ۲۳ هزار هکتار از گندم زار‌های مهاباد

کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد گفت: طرح جهش تولید گندم زار در ۲۳ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می‌شود.

آوات نورانی کارشناس واحد زراعت جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص داده شود که از این میزان ۴۶ هزار هکتار به کشت گندم دیم و ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن آبی کشت شود.

نورانی با بیان اینکه امسال ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های زراعی دیم این شهرستان در قالب طرح جهش تولید در دیم زار‌ها کشت می‌شود، افزود: این طرح به منظور تولید در شرایط کمی بارش و اصلاح الگوی کشت، افزایش عملکرد در مزارع دیم، پایداری تولید، بازیابی پتانسیل تولید دیم زارها، افزایش درآمد کشاورزان و حفاظت از خاک اجرا می‌شود.

این مقام مسئول راهکار‌های اجرایی این طرح را عنوان و اضافه کرد: رعایت تناوب، استفاده از ارقام جدید، رعایت میزان مناسب مصرف بذر و تاریخ کشت مناسب، رعایت عمق مناسب کاشت بذر و کاشت مستقیم و کم خاک ورزی راهکار طرح جهش تولید در سطح مزارع گندم است.

وی بر استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی تأکید کرد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف اجرای این طرح است که انتظار ما افزایش عملکرد تولید محصولات زیر کشت در اراضی دیم است.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.