سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد مرکز اطعام حسینی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳ هزار آشپزخانه در پویش «اطعام حسینی» / تاکید مقام معظم رهبری بر کمک‌های مومنانه

باجلان درباره رسالت‌های کمیته امداد خمینی (ره) در دستگیری از افراد نیازمند جامعه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید باجلان، معاون اداری مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی گفت: کمیته امداد در ادامه روند کمک های مومنانه که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است، در تلاش است که از مردم نیازمند دستگیری کند.

وی افزود: کمیته امداد در رزمایش های سال ۹۸ و ۹۹ با شرکت در پویش های «ایران همدل ۱ و ۲» و همچنین پویش «اطعام و احسان حسینی» در ماه محرم و صفر، در خدمت نیازمندان و ولی نعمتان بوده است. این پویش  از عید غدیر سال جاری کلید خورد و تا پایان این ایام ادامه داشت.

باجلان بیان کرد: مردمی بودن این پویش ها از نکات مهم این طرح است که توسط مردم خیر، نیروهای بسیجی و جهادی، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین در سراسر کشور در حال انجام است.

رئیس ستاد مرکزی اطعام حسینی با اشاره به این که طرح مختص همه نیازمندان سراسر کشور بوده است نه صرفا افراد تحت پوشش کمیته امداد، گفت: مراکز نیکوکاری کمیته امداد که به صورت مردمی اداره می‌شوند، نقش مهمی در طرح اطعام و احسان حسینی داشتند. سال قبل پیش بینی ما برای طرح اطعام حسینی ۸ میلیون غذا بود، اما به ۱۶ میلیون پرس رسید. همچنین برآورد ۲۰ میلیون غذا در امسال  هم  به ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پرس در سراسر کشور افزایش پیدا کرد.

باجلان در ادامه افزود: کلیه طرح با نظارت بر طبخ غذا، قیمت گذاری، توزیع و شناسایی برگزار شد. هزار و ۶۶ میلیارد ارزش ریالی این غذا‌ها با میانگین هر پرس ۲۸ هزار تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اطعام حسینی در مناطق مرزی و صعب العبور از جمله خراسان جنوبی، کرمانشاه و سیستان بلوچستان و... بیان کرد: به لحاظ سختی مسیر و پروتکل‌های بهداشتی به نیازمندان این مناطق، بسته‌های ارزاق اهدا شده است.

وی میزان بسته‌های ارزاق در طرح احسان حسینی را یک میلیون و ۵۳۳ هزار بسته اعلام کرد و گفت: مبلغ کلی این بسته‌ها ۴۰۵ میلیارد تومان با میانگین هر بسته ۲۶۵ هزار تومان بوده است. بعد از دهه اول ماه محرم امسال، طرح نذورات را در قالب «نذر سردار شهید سلیمانی» داشتیم که خانواده ایشان نیز با شرکت در این طرح با ما همکاری کردند.

وی با اشاره به فعالیت جدید طرح احسان حسینی گفت: تعداد بسته‌های نذورات بهداشتی به نام سردار شهید سلیمانی، ۶۶۰ هزار و ۵۰۰ بسته به ارزش ۳۲ میلیارد تومان، با میانگین هر بسته ۴۸ هزار تومان بوده است.

وی در پایان بیان کرد: طرح‌های افطاری ساده، اطعام مهدوی و اطعام و احسان حسینی از طرح‌های تقویمی کمیته امداد با توجه به مناسبت‌های ویژه قرار گرفته اند. هدف ما این بود که نیازمندان در ماه محرم و صفر، میهمان سفره اباعبدالله الحسین(ع) باشند. با اعتماد مردم عزیز ۳۷ میلیون غذا طبخ شده و برای طرح اطعام و احسان حسینی ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع آوری و صرف شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.