سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل پست استان اصفهان:

اصفهان بعد از تهران بزرگترین هاب پستی مرکزی کشور را دارد

حمید باقری گفت:در شش ماه نخست امسال هفت میلیون مرسوله پستی وارد استان اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمید باقری مدیرکل پست استان اصفهان با گرامیداشت و تبریک روز جهانی پست  گفت: در حدود دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد رویکرد‌های پست تغییر کرد و، چون زیرساخت‌های لازم در این باره فراهم نبود در ابتدا چالش‌هایی متوجه شرکت پست بوداما با سرعت چالش‌ها با توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز مراکز تجزیه و مبادلات برطرف شد.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به ماهیت تغییر در خدمات و سرویس‌های مردم و باعنایت به انتشار ویروس کرونا خرید و فروش‌های اینترنتی مردم افزایش پیدا کرده است و حدود سه برابر افزایش داشته است و فروشگاه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۱۰ در صد افزایش داشته اند لازمه این تغییر ماهیت این بود که ما خودمان را با شرایط جدید وفق دهیم لازمه و ضرورت این بود که زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم.
یکی از زیر ساخت‌هایی که باید فراهم می‌شد بحث سورتینگ بود راه اندازی شد که این سیستم توسط شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور نصب و راه اندازی شده در یک شبانه روز حدود ۲۴ هزار بسته را ارسال میکندو که کمک میکند به سرعت کار و امنیت بسته‌ها افزایش پیدا کند و مدت ارسال بسته‌ها کاهش پیدا کند.
حمید باقری گفت: استان اصفهان بعد از تهران بزرگترین هاب پستی مرکزی کشور را دارد که قبلا مرسولات و بسته‌ها به تهران ارسال می‌شدو از آنجا به کل کشور ارسال می‌شد.
او در ادامه بیان کرد: تعداد ۲۶ استان در حال حاضر مرسولاتشان به استان اصفهان ارسال می‌شود و از اینجا به سایر استان ارسال می‌شود.
او با اشاره به استفاده از ظرفیت و تقویت ناوگان حمل و نقل شبکه پستی در شش ماهه امسال افزود: نزدیک ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون درهاپ‌های پستی تخلیه و بارگیری شده که به طور متوسط روزانه ۴۵ دستگاه کامیون با ظرفیت ۱۵۰ تن تخلیه و بارگیری می‌شود وزیر ساخت سوم که در راستای تغییر رویکرد بحث از استفاده ناوگان حمل و نقل می‌باشد که ما خوشبختانه در، استان اصفهان ٤۰ دستگاه کامیون وانت بار و ۴ دستگاه کامیون به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است به عبارتی ناوگان حمل و نقل درون شهری ۳۰ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل ونقل برون شهری ۱۰۰ درصد افزایش داشته که کمک بزرگی به ارسال مرسولات می‌کند.
ایجاد خطوط مستقیم با سایر استان‌های قم، گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و سایراستان‌ها داشته ایم که باعث شد مدت سیر مرسولات کاهش پیدا کند و مرسولات به سرعت ارسال شود.
در شش ماه امسال هفت میلیون مرسوله وارد استان اصفهان شده که توزیع آن را انجام داده ایم و ۵ میلیون مرسوله از استان ما صادر شده است.
بیشترین مرسولات ما بیشتر حاوی بسته امانت هست که از نوع سرویس پیشتاز می‌باشد، ولی حاوی بسته و امانت می‌باشد؛ که در حوضه تجارت الکترونیک خیلی از کسب و کار‌ها از بستر پست از لحاظ تعرفه‌های پایین آن استفاده کرده اند.
خدمات اداره پست به سه صورت متعارف می‌باشد که ۹۷۹ واحد پستی در سطح استان داریم که به مردم ارائه خدمت می‌دهند این واحد‌های پستی ما در ۵۹ درصد آن در شهر و ۴۸ درصد آن درصد در روستا می‌باشد که پوشش جمعیتی و مساحتی در کل استان داریم که در، این بخش مشکلی نداریم. او با اشاره به خدمات نیابتی اداره پست استان گفت: طبق قانون دستگاه‌های مختلف باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و بخش فیزیکی آن باید از طریق پست انجام شود که دارای مشکل می‌باشد که هنوز، پستچی گری درآن دخیل هست.
او در ادامه برای ارتقای کیفیت اداره پست بیان کرد: از شهریورماه امسال سرویس راه اندازی شده که با ۵ دستگاه خودروی بخش خصوصی در شهر اصفهان کار را دنبال می‌کند که در شش ماهه دوم سال این سرویس توسعه پیدا می‌کند که شهروندان مراجعه حضوری نداشته باشندو از طریق سامانه از خدمات استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.