سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار بر فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری

استاندار سیستان و بلوچستان فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ضروری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مدیران حوزه اقتصادی استان، اولویت مهم استان را جذب سرمایه گذار و ترغیب و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری عنوان کرد وگفت: بزرگترین ماموریت اداره کل اقتصاد و دارایی، جذب سرمایه گذار و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری برای عبور از موانع و هموار کردن مسیر سرمایه گذاری و کوتاه کردن مسیر صدور مجوزهاست.

استاندار با بیان اینکه سرمایه گذار باید بداند که به کجا مراجعه کند و در کوتاه‌ترین زمان مجوز‌های لازم صادر شود، افزود: با استقرار باجه و حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله حوزه‌های امنیتی و عمرانی در محل مرکز جذب سرمایه‌گذاری موجبات تسهیل امر سرمایه گذاری فراهم شود.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان در عین محرومیت، دارای خیلی از مزیت‌های دست‌نخورده از جمله فرصت مرز و مبادلات تجاری است که در بسیاری از استان‌ها این فرصت وجود ندارد.

مدرس خیابانی با اشاره به ظرفیت معادن استان گفت: استان به لحاظ ذخایر آنتیموان رتبه اول، ذخایر طلا رتبه دوم و منیزیوم جایگاه سوم را دارد؛ اما آنچه مشهود است این ذخایر هنوز در زیر زمین هستند و در عین اینکه مجوز‌های اکتشاف و استخراج صادر شده، اما مستلزم حضور سرمایه گذار و آغاز عملیات اجرایی است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان برای سرمایه گذاران افغان وجود دارد و این افراد می‌توانند در حوزه‌های پشت صنعت نیز سرمایه گذاری کنند.

استاندار ادامه داد:سرمایه داران بومی زیادی نیز از خود استان هستند که در مناطق دیگر همچون دبی سرمایه گذاری کرده اند که باید از این افراد در خود استان استفاده کنیم و شرایط را برای جذب این افراد و سرمایه گذاری در استان هموار کنیم.

نماینده عالی دولت در استان در پاسخ به بروز برخی مشکلات برای سرمایه گذاران افغان گفت: می‌توان با صدور کارت هویتی سرمایه گذار و تسهیل در حوزه ویزا و مباحث گمرکی شرایط بهتری برای حضور این افراد در سطح استان فراهم کنیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.