سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار هادیانفر مطرح کرد؛

توسعه انضباط اجتماعی با بهره وری از ظرفیت‌های موجود/ کاهش تصادفات هدف اول پلیس راهور

رییس پلیس راهور ناجا گفت: اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار  حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در همایش بانوان فرهنگ یار اظهار کرد: ظرفیت بسیار فوق العاده‌ای در بانوان نهفته است که باید از آن بهره ببریم، راهور از سال ۸۴ به یک چالش جدی دست پیدا کرد و آن این بود که اگر می‌خواهیم توسعه انضباط داشته باشیم باید از ظرفیت‌های اجتماعی بهره ببریم.

وی ادامه داد: نقش مادران و همسران در توسعه آموزش و فرهنگ در تمام‌زمینه‌ها انکارناپذیر است، ما ۲ هدف جدی را در پلیس راهور داریم، یکی از آن در حوزه کاهش تصادفات و دیگری توسعه انضباط ترافیکی است، پلیس نقشش ناظم بر انضباط است که بر اساس قوانین نظارت می‌کند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: امروز یکی از شاخصه‌های کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه نگاه به انضباط است که مردم چقدر آن را رعایت می‌کنند، کشور ما که در حال توسعه است نمی‌تواند به عرصه ترافیک بی تفاوت باشد.

سردار هادیانفر تاکید کرد: همه نسبت به هم باید حق تقدم را رعایت کنیم و احترام بگذاریم، ۱۸ درصد کاهش در تخلفات توسط همین همیاران پلیس انجام شده و فقط ۳۵ درصد از تصادفات خانم‌ها مقصر هستند و بیشتر احتیاط می‌کنند.

وی بیان کرد: بیشتر تصادفات در آقایان مربوط به زمانی است که تنها سفر می‌کنند و همراه ندارند، توسعه انضباط به همین دلیل بحث جدی است که همه باید در این زمینه کمک کنند، دومین آمار مرگ و میر در کشور ما مربوط به تصادفات است و بیمه‌ها سالانه بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: به نظر من، ۱۶ تا ۱۷ هزار کشته در سال برای کشور ما زیبنده نیست و عدد زیادی است، ۸ درصد از تولید ناخالص ملی کشور معطوف به تصادفات و جان باختگان ناشی از آن است.

وی گفت: کمتر از ۵۰ درصد تصادفات در نقاط حادثه خیر رخ می‌دهد، پراید را ما چه مصیبتی از رده خارج کردیم و بسیاری از خودرو‌های دیگر هم استاندارد نیستند، کاهش اثر گذار تصادفات زمانی بود که در مجلس هشتم باز دارندگی ایجاد شد در حال حاضر جرایم بازدلرندگی ندارند.

سردار هادیانفر اظهار کرد: نمایندگان مجلس در این زمینه کمک کنند زیرا نهاد بسیار مهم و حدی است که باید توسعه انضباط را مطالبه کنند و توصیه ما به دولت حدید این است که از ابتدا باید به چنین موضوعی رسیدگی کرد و نباید غفلت کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا یادآور شد: انضباط در هر کشور نشانه توسعه یافتگی است و تمامی نهاد‌ها باید به آن توجه زیادی داشته باشند، یکی از با ارزش ترین کار‌ها استفاده از خانم‌ها در حوزه انضباط ترافیکی و پیش گیری از تصادفات است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس راهور ، انظباط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.