سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور حکم قضایی برای یک نهاد ‌اجرایی در شاهین‌شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهین شهر و میمه از صدور حکم قضایی برای یک نهاد اجرایی، تکمیل فرآیندهای عمرانی و دو مورد وقف از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الاسلام مهدی قربانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: وقف برای پرهیز از موازی کاری و ایجاد موقوفه در محلی که مصرفی ندارد کاربرد زیادی دارد و نیازمند هدفمندی و مشاوره برای بررسی نیاز‌های جامعه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه درگیر کرونا و احداث زیرساخت‌های بهداشتی برای مقابله با شرایط مشابه است، افزود: شیوع ویروس کرونا جلوه‌های متفاوتی از جامعه و چالش‌ها را متبلور کرد. در این راستا بازنگری در نیاز‌های جامعه، ضرورت وقف در بهداشت، ادامه تحصیل کودکان کم بضاعت، تامین هزینه‌های درمانی، توجه به بیماران خاص، ازدواج جوانان و نیز ترویج مباحث فرهنگی و قرآنی نیاز به توجه اساسی دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون دو مورد وقف در شهرستان انجام شده است، افزود: در بخش میمه یک زمین برای احداث حسینیه و یک باب آپارتمان مسکونی در محله مهر شاهین‌شهر برای کمک به فقرا وقف شده است.

قربانی ادامه داد: هزار متر سنگ مرمر و سنگ فرش کف حرم امامزاده قاسم (ع) در مورچه‌خورت با هزینه یک میلیارد تومان و تکمیل ایوان سازی حرم سید صالح خاتون وزوان با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در حال تکمیل است.

وی با اشاره به ۴۹ مورد قرارداد تمدید اجاره و ۸ مورد واگذاری تشریفات مزایده در رقبات و موقوفات، تصریح‌کرد: امسال با رشد ۴۰ درصدی در بقاع متبرکه، ۱۰ موقوفه نیز سند اخذ یا در حال گذراندن مراحل پایانی دریافت سند است و برای هشت مورد نیز پرونده حقوقی تشکیل و طرح دعوی شده است.

قربانی ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر ومیمه مطالبات یک ماهه اجاره رقبات و موقوفات خود را به مستاجران بخشید، همچنین  امسال  دریافت مطالبات از مستاجران با وجود بدقولی‌ها به سرانجام رسید، اما یک مورد صدور حکم قضایی در مورد یک نهاد اجرایی در شاهین‌شهر داشتیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.