سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۶۱ کلاس درس مهر امسال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۵۶۱ کلاس درس در قالب ۱۶۹ مدرسه همزمان با سال تحصیلی جدید در استان تحویل آموزش و پرورش شده است.

رضا سرحدی‌نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: برای ساخت  مدارس جدید افزون‌بر یک‌هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره‌کل و خیران هزینه شده است.

وی ادامه داد: بیش‌از ۱۷ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان با افتتاح مدارس ذکر شده از فضا و تجهیزات استاندارد بهره‌مند شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از توزیع بیش‌از ۱۲۰ هزار تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در بین مدارس استان طی ۲ سال اخیر خبر داد و افزود: تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، اداری، سرمایش و گرمایش استاندارد توزیع شده در استان شامل کولر گازی، اسپلیت، میز و نیکمت، هوشمند سازی، کامپیوتر، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، دستگاه کپی و پرینتر بوده که در راستای عدالت آموزشی توزیع شده است.

وی گفت: برای تامین  تجهیزات مدارس بیش ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی این اداره‌کل هزینه شده است.

سرحدی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.