سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخاری‌های گازسوز فاقد دودکش غیراستاندارد است

رئیس اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه گفت: بخاری‌های گازسوز دست دوم خارجی فاقد لوله دودکش غیراستاندارد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدعلیرضا صادقی رئیس اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه گفت: ادعا شده که بخاری‌های خارجی فاقد لوله تا ۹۰ درصد انرژی را به حرارت تبدیل می‌کنند که این موضوع، کذب محض است، اما در بازار تربت حیدریه، این بخاری‌های به اصطلاح استوک، فراوان است و چون از یک کشور پیشرفته وارد ایران شده، به اعتبار آن کشور، فروش خوبی هم دارد.

او افزود: اگر این بخاری‌ها استاندارد بود، همان کشور سازنده به تولید آن ادامه می‌داد و از سوی دیگر اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز مجوز ساخت بخاری‌های گازی فاقد لوله را برای تولیدکنندگان ایرانی صادر می‌کرد.

رئیس اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه ادامه داد: تاسیسات مکانیکی، اجزای حیاتی یا قلب یک ساختمان است و موضوع تعمیر و نگهداری این تاسیسات باید جدی گرفته شود و با توجه به این‌که رو به سردی هوا می‌رویم، شهروندان از هم‌اکنون تاسیسات گرمایشی منزل خود را سرویس کنند.

صادقی بیان کرد: هر چند کرونا به صنف ما لطمه‌ای وارد نکرد، اما تحریم‌ها موجب شده تولید کنندگان بخاری با قطعات درجه ۲ یا ۳ به تولید بپردازند و امروز همکاران ما برای تعمیر و نگهداری بخاری یا پکیج اداره‌ها یا منازل، با کمبود قطعات استاندارد مواجه هستند.

او تصریح کرد: علت بیشتر مرگ‌های خاموش در تربت حیدریه تنها به دلیل انجام انشعابات جدید با شیلنگ توسط خود مالکان بعد از تایید لوله‌کشی توسط شرکت گاز بوده در حالی که مالکان باید برای انجام انشعابات از کارشناس فنی استفاده کنند.

رئیس اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه تکید کرد: اتحادیه صنف تاسیسات مکانیکی ساختمان تربت‌حیدریه از سال ۷۹ کار خود را با ۵۱ عضو آغاز کرد و اکنون با ۱۷۱ عضو در قالب ۱۲ رسته کسبی مشغول خدمت به مردم است.

صادقی اظهار کرد: این رسته‌های کسبی شامل لوله بازکنی و تشخیص ترکیدگی لوله، لوله کشی آب و فاضلاب، خدمات نصب و اجاره داربست فلزی، لوله کشی گاز و نصب لوازم گازسوز، نصب و تعمیر سیستم‌های حرارتی و برودتی و تهویه متبوع به جز سردخانه، نصب و تعمیر لوازم حرارت مرکزی، نصب و تعمیر لوازم گازسوز یا تاسیسات مکانیکی ساختمان، خرده فروشی لوازم شوفاژ و تهویه متبوع و خدمات تصفیه آب است.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.